A 2012-es tervből egyelőre azért nem valósultak meg a tervezett projektek, mert azokat kivétel nélkül a 2014-2016 közötti időszakra ütemezték. Elsőként a dunántúli központi szagosító létesítmény átalakítása várható 2015-2016-ban, minden más változhat az igények és a MEKH döntésének függvényében.
Az FGSZ már készíti az ez év végén leadandó, újabb módosítást. A gázkereskedők következő tíz évre vonatkozó igényei szerint a kereslet tovább esik. A csökkenő szállítási igény miatt az FGSZ 2013-as árbevétele közel 15 százalékkal lett kisebb, bár ezt jórészt ellensúlyozták azzal, hogy lefaragtak a külső körülményekből fakadó működési költségekből és a belső kiadásokból is. Így az FGSZ megőrizhette működési eredményét is. Közlése szerint a 2013. január 1-jén, illetve november 1-jén hatályba lépett rezsicsökkentés miatt novembertől nulla százalékra esett a lakossági gázfogyasztással kapcsolatos szállításának tőkearányos megtérülése. Az intézkedés végrehajtásával a cég hozzájárult a lakossági gázárak csökkentéséhez, de saját árbevétele és az eredménye is esett.
Rontotta a teljesítményét a hazai ipari és lakossági gázigény további zsugorodása is, ráadásul hasonlóan kedvezőtlenek a tendenciák azokban a szomszédos országokban is, amelyekbe tranzitszállításokat végez.
Várhatóan 2014. július 1-jétől a társaság Napi Földgáz- és Kapacitáskereskedelmi Piacát (NFKP) felváltja az Egyensúlyozó Platform, a kettő között az FGSZ közlése szerint nincs lényeges különbség. Már folyik a szerződéskötés a közbeszerzési eljárás alapján a platform számára kiválasztott elszámolóházzal.
Valós szállítások Ukrajnába
Ukrajnába valós fizikai szállításokat végez az FGSZ a Testvériség vezetéktől egy fizikailag elkülönülő vezetéken, válaszoltak a cégnél a back haul ügyletek indítására vonatkozó kérdésünkre. Hangsúlyozták, hogy a back haul (más szóhasználattal reverz – a szerk.) nem a szállítás egy formája, hanem egy elszámolási mód. Közölték, hogy ha valamely rendszerhasználó (kereskedő) az ukrajnai partnerével kötött megfelelő földgázszállítási szerződés alapján jelzi kapacitás-lekötési igényét a magyar-ukrán határponton, akkor a szállítórendszer kapacitásait az FGSZ a hatályos szabályozott eljárásrend szerint, az elérhető szabad szállítási kapacitás függvényében tudja biztosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.