BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Majdnem egymilliárdan utaztunk tavaly

A világ turizmusa 2013-ban újabb rekordot könyvelhetett el. A korábbi válság utóhatásai ellenére a külföldi utazások száma 2013-ban elérte a 952 millió utazást, ami 5 százalékos bővülés az előző évhez képest – idézi a figyelemre méltó adatokat a Magyar Turizmus Rt. összefoglalója. A külföldi utazások összesen 7,6 milliárd vendégéjszakás tartózkodással jártak. Ennek eredményeként a külföldi utazáson részt vevők összességében 989 milliárd eurót költöttek, ami 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábban regisztráltat. Az európaiak alaposan kivették a részüket: 432 millió külföldi utazáson vettek részt, ami 3,5 milliárd vendégéjszakával és 368 milliárd eurós költéssel járt együtt. A kontinens az európai utazók számára egyúttal a legnépszerűbb úti cél is: az utazások 85, a vendégéjszakák 77 és a költés 66 százalékát Európán belül regisztrálták.

Az európaiaknak a legnépszerűbbek a tengerparti utazások voltak: 4 százalékkal emelkedett a számuk. Ennél is dinamikusabb, 5-5 százalékos növekedés jellemezte a városlátogatásokat és a téli utazásokat. Érdekes adatokat mutat az utazások náció szerinti megoszlása. A legdinamikusabb növekedés az oroszok (+13%) és a törökök (+10) utazásainak számában tapasztalható. Növekedést mutatott a lengyel (+5), a francia (+4), a norvég (+4) és a svéd (+4%) piac is. Szolidabb növekedést produkáltak az utazásban egyébként élenjáró országok lakosai (náluk nyilván a bázis is magasabb): a brit kiutazó turizmus 3, a német, a svájci, a belgiumi és az osztrák 2-2 százalékkal nőtt a 2012. évhez képest.

Facebook és a többiek

Nagyon megnövekedett a közösségi média szerepe: minden második európai kiutazó tagja a közösségi médiának, és 16 százalék azoknak az aránya, akik az utazáshoz kapcsolódóan a közösségi oldalakon tájékozódnak.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.