BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétszer ennyi repülőre lesz szükségük a németeknek

A következő húsz év során a Németországból és a Németországba irányuló légi forgalom évi 3,5 százalékkal nő, ez pedig 1821 repülőgép működését teszi szükségessé a nemzetközi és belföldi légiközlekedés igényeinek kielégítésére – derül ki az Airbus legfrissebb globális piaci előrejelzéséből.

A németországi forgalmat kiszolgáló flotta így a jelenlegi 1013-ról nyolcvan százalékkal, 1821 gépre emelkedik 2032-re, az előrejelzés szerint ebből 1338 egyfolyosós, 386 kétfolyosós és 97 óriásgép (VLA) lesz. Az európai légiközlekedés ez idő alatt összesen 5950 új utas- és teherszállító repülőgépet igényel 803 milliárd dollár értékben; ez a globális szükséglet 20 százaléka, amiből Észak-Amerika ugyancsak húsz, Latin-Amerika nyolc százalékkal részesedik.

Ehhez képest jóval erősebben növekedik a fejlődő piacok gépbeszerzése, mint például az ázsiai csendes-óceáni régióé, amely 38 százalékát teszi ki a globális igényeknek.

„Németország az ötödik legnagyobb légi piac a világon, és folytatja is az emelkedő trendet, de növekedési üteme alacsonyabb, mint a világátlag – mondta John Leahy, az Airbus kereskedelmi vezetője. A kontinens korlátozott repülőtéri infrastruktúrája miatt nagyobb igényt érzékelünk a nagyobb, csendesebb és hatékonyabb gépek iránt, amit a VLA-kategória számai igazolnak is, hiszen a mostani 21 helyett 2032-re száz óriásgép repül majd Németországban”. Németországnak hét jelentős légitársasága van, ezek részben vagy egészben Airbus flottára alapozva működnek: a csoport súlya e piacon több mint 65 százalékos.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.