BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétszer ennyi repülőre lesz szükségük a németeknek

A következő húsz év során a Németországból és a Németországba irányuló légi forgalom évi 3,5 százalékkal nő, ez pedig 1821 repülőgép működését teszi szükségessé a nemzetközi és belföldi légiközlekedés igényeinek kielégítésére – derül ki az Airbus legfrissebb globális piaci előrejelzéséből.

A németországi forgalmat kiszolgáló flotta így a jelenlegi 1013-ról nyolcvan százalékkal, 1821 gépre emelkedik 2032-re, az előrejelzés szerint ebből 1338 egyfolyosós, 386 kétfolyosós és 97 óriásgép (VLA) lesz. Az európai légiközlekedés ez idő alatt összesen 5950 új utas- és teherszállító repülőgépet igényel 803 milliárd dollár értékben; ez a globális szükséglet 20 százaléka, amiből Észak-Amerika ugyancsak húsz, Latin-Amerika nyolc százalékkal részesedik.

Ehhez képest jóval erősebben növekedik a fejlődő piacok gépbeszerzése, mint például az ázsiai csendes-óceáni régióé, amely 38 százalékát teszi ki a globális igényeknek.

„Németország az ötödik legnagyobb légi piac a világon, és folytatja is az emelkedő trendet, de növekedési üteme alacsonyabb, mint a világátlag – mondta John Leahy, az Airbus kereskedelmi vezetője. A kontinens korlátozott repülőtéri infrastruktúrája miatt nagyobb igényt érzékelünk a nagyobb, csendesebb és hatékonyabb gépek iránt, amit a VLA-kategória számai igazolnak is, hiszen a mostani 21 helyett 2032-re száz óriásgép repül majd Németországban”. Németországnak hét jelentős légitársasága van, ezek részben vagy egészben Airbus flottára alapozva működnek: a csoport súlya e piacon több mint 65 százalékos.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.