Tamás elmesélte, hogy a Trabi engedélyeztetése és a legalizálás szinte több időt vett igénybe, mint az átépítés, de megérte. A munka 2008-ban kezdődött és 2009-ben autózhatott először a nyitott tetejű, új forgalmis autóval. Volt mivel tölteni az időt. Az alvázat 60x40-es zártszelvény kerettel erősítette, a karosszéria felső részét pedig 5/4-es gázcsőből hegesztett keret merevíti.
Tamás az ihletet németországi munkája idején a német Ostermann cégtől merítette, amely kabrió átépítésekkel foglalkozik és a Trabant is a kínálatában van. Ki is használta, hogy képben van, mert a ponyvát és annak a keretét a németektől vásárolta, így nagyban leegyszerűsítette a munkát a fontos alkatrész beszerzésével.
Persze a kocsi átalakítása nem merült ki a „kabriósításban”. Bármennyire is kétüteműnek tűnik, de ez a Trabi négyütemű, csupán a modernizált karosszériaelemeit Tamás átszerelte a kétüteműére. Így a motorháztetőt, a hűtőmaszkot, a köténylemezt, a lökhárítókat, a hátsó lámpákat, és a jobb hátsó sárvédőt, amelyen eredetileg ott volt a tanknyílás. Most a csomagtartóban lévő tankot a csomagtérfedél felnyitásával lehet tölteni.
Jutott energia olyan dolgokra is, mint az első lámpák cseréjére a Golf I-es vízüveges fényszóróira, és hátul is fehér indexes a lámpasor. A 80-as éveket idéző sport-tükrök Opel Mantáról valók. Bár Tamás nem volt nagyon közlékeny a négyütemű motor kapcsán, kívülről annyit látni, hogy sportlégszűrőt szerelt rá és hengerenkénti leömlős kipufogórendszert szabtak a kocsi alá. Amúgy annyit mondott, hogy a hengerfejen mókoltak, s hogy kicsit több benzint kap – érthető, hiszen valami titoknak is kell maradnia...
Elölre a Golf I GTI féktárcsáit szerelték fel, ami éppen elfér a Trabi 13 colos kerekei alatt. Az AMTS-en 13 colos fehérre fújt könnyűfémfelniket viselt az autó 175/50 R13-as gumikkal, de Tamás megjegyezte, hogy a kedvence a Trabant versenyfelni, csak az épp felújításra vár. Érdemes megjegyezni, hogy a télen fontos felszereléssel bővült a kabrió Trabi repertoárja: állítható magasságú légrugós rendszert szereltek alá! Elöl FK Edition3-as sportülésekben lehet ülni, körben mindent újrakárpitozott Tamás. A műszerfalat hangfalselyemmel vonta be, és ide szerelte a légrugós rendszer vezérlőegységeit, kontrollműszereit. Újragyártotta az ajtópaneleket és a hátsó könyöklőket, mindbe beszabott egy-egy háromutas JBL hangszórót, plusz az elsőkbe csipogókat. Ezeket hajtja az Alpine fejegység, de nem ám magában, előbb a hátsó ülés mögé rejtett két JBL erősítőbe futnak a jelek. Onnan jutott annyi kimenet, hogy a csomagtartóban lakó mélyládát is meghajtsák.
Az egész Trabant-projektben nem csak az az elismerésre méltó, hogy emléket állít egy korszaknak, valamint legális átépítésként jó példát mutat és sok ötletet vonultat fel, hanem, hogy javarészt a tulajdonos munkájának köszönhető a végeredmény. Még egyszer gratuláció a négykerekűhöz!
Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát.
Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.