BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megállapodhat az Airbus és a Rolls Royce

Az Airbus közel áll a megállapodáshoz az angol Rolls Royce hajtóműgyártó céggel új hajtóművek gyártásáról a toulouse-i cég szélestörzsű A330-as modelljeihez - írta csütörtökön az ügyet jól ismerő forrására hivatkozva a Reuters hírügynökség.

Az A330neo néven futó projektben az Airbus az amerikai General Electric-kel (GE) is tárgyalt, de információik szerint az amerikai gyártó nem vehet majd részt a 2 milliárd dollárosra becsült gépfelújítási projektben, a döntés értelmében az új hajtóműveket csak a Rolls Royce gyárthatja. Ennek oka, hogy a Rolls 14-15 százalékos kerozin-megtakarítást ígért az Airbusnak, amely ehhez kapcsolódva átalakítja a szárnyvégződéseket, így csökkentve tovább a fogyasztást.

Az Airbus és a GE szóvivői nem kommentálták az értesülést, a Rolls Royce kommunikációs vezetője pedig annyit mondott, nem tudnak arról, hogy a tárgyalások végénél járnának. Korábban az Airbus azt mondta, az év végéig döntést hoz arról, hogy felújítja-e 1994-ben bemutatott A330-as gépét.

Légügyi szakértők korábban azt mondták, a piaci nyomás miatt dönthet végül a toulouse-i gyártó a modernizálás mellett. Legsikeresebb szélestörzsű típusa idén húsz éves, és a költséghatékonyság előtérbe kerülésével a légitársaságok az egyre romló hatásfokú, régebbi hajtóművek lecserélését szorgalmazzák.

Az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett, most viszont újra részletes vizsgálat alá vetette az A330-asok felújítását. A gyártó attól tart, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.

Tom Enders, Airbus Group (korábbi nevén EADS) vezetője a berlini ILA légi szalonon újságíróknak azt mondta, az A330-as típus felújítása viszont alig pár százra tehető új rendelést jelentene.

Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1342 darabot gyártott belőle az Airbus és további 260-ra volt megrendelése május végéig.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.