Tájékoztatásuk szerint a gyártó mindenben bizonyította, hogy típusa megfelel az EASA követelményeinek. Az A350-es berepülési programjában az ügynökség szakemberei is részt vettek, köztük 40 mérnök és pilóta, akik 250 óra tesztrepülésen vettek részt. Az ügynökség közel 700 dokumentumot ellenőrzött és hagyott jóvá, a minősítés 60 ezer munkaórába került.
Az EASA típusengedélyét kötelező megszerezni, ennek birtokában kezdheti meg az Airbus a sorozatgyártást, valamint a szállítást a megrendelőknek.
A típus berepülési programja augusztus 15-én fejeződött be a járatpróba-sorozatokkal. A gép tavaly június 14-én emelkedett először a magasba. A széles törzsű, két hajtóműves gép verziótól függően 315-369 utast tud szállítani, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna.
A típus első kereskedelmi repülését a Qatar Airways színeiben várhatóan a negyedik negyedévben teljesíti. Augusztusig 750 darabra érkezett rendelés, a gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik. Az Airbus eredetileg három variációt akart gyártani (-800-as, -900-as és -1000-es), de a legkisebb, 800-as változatot törölték a megrendelések alacsony száma miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.