A harmadik negyedévben 3,2 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ami 59 százalékos bővülést jelentett 2013 hasonló időszakához képest. A társaság jelentése szerint jól teljesített a hirdetési szegmens, a világ legnagyobb közösségi oldalán 2,96 milliárd dollárért népszerűsítették termékeiket és szolgáltatásaikat a vállalatok, ami 64 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A múlt évben meghirdetett mobilstratégia a jelek szerint működik, a reklámbevételek egyre nagyobb részét adják a mobileszközökre szánt hirdetések. Részesedésük a harmadik negyedévben 66 százalék volt, míg egy évvel ezelőtt még csak 49 százalék.
A vállalat közlése alapján a július-szeptemberi időszakban a havi egyedi látogatók száma elérte az 1,35 milliárdot, ami 14 százalékkal volt több mint egy évvel korábban. Még érdekesebb, hogy a mobileszközről bejelentkező felhasználók száma ugyanebben a periódusban 1,12 milliárd volt, ami közel harmadával több a 2013-as értéknél. A társaság nyeresége is látványosan nőtt, 802 millió dolláros adózott eredménnyel zárta a harmadik negyedévet, ami közel duplája az egy évvel korábbinak.
A pozitív eredmények ellenére az adatok keddi bemutatását követően 9 százalékot esett a Facebook részvényeinek értéke, és a csökkenés szerdán a tőzsdenyitást követő órákban is folytatódott. A befektetők elégedetlenségében szerepet játszhatott, hogy a vállalat bejelentette, 2015-ben lényegesen megnőnek majd a kiadásai. Ennek hátterében az áll, hogy a közelmúltban megszerzett WhatsApp-ot és Oculus-t igyekeznek minél előbb nyereségessé tenni. Ennek érdekében az ideihez képest 55-75 százalékkal több kiadásuk lesz majd jövőre.
Munka bőven lesz, hiszen a 22 milliárd dollárért megszerzett WhatsApp egyelőre távol van attól, hogy profitot hozzon. A mobil üzenetküldő megoldás az első félévben 15,9 millió dolláros bevételt termelt, ezzel párhuzamosan azonban 232,5 millió dollárnyi veszteséget generált. A képet árnyalja ugyanakkor, hogy ebből az összegből több mint 206 millió dollárnyi a részvényalapú kompenzációval kapcsolatos költségekhez köthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.