„Azt add az embereknek, amit akarnak, olyan formában, ahogy akarják és olyan áron, hogy több értelme legyen megvásárolni, mint ellopni. Majd meghalnak a jó történetekért, és ha megkapják, terjesztik, magukkal viszik mindenhova. Úgy reklámozzák, hogy blogolnak róla, írnak a Facebookon, GIF-eket gyártanak. A hagyományos mozik készítői csak álmodozhatnak arról az intenzív és személyes kapcsolatról, ami ilyenkor kialakul. És ehhez semmi mást nem kell csinálnunk, mint megadnunk nekik, amire vágynak” – így összegezte Kevin Spacey a digitális tartalmak előretörését.
A színész-rendező pontosan tudja, mire vágyik a közönség: a Kártyavár című sorozat, amelynek főszereplője és producere is, tarolt a Netflixen. Az internetes streamként sugárzott műsor sikerét mutatja, hogy saját műsorsávjában legyőzte az HBO nézettségét is.
A Netflix belevágott a sorozat gyártásába anélkül, hogy a TV hálózatok gyakorlatának megfelelően előbb „pilot” epizódokkal tesztelte volna a sorozat nézettségét. Megtehette, hiszen a kizárólag neten működő szolgáltató pontosan mérheti nézőinek preferenciáit és ehhez igazíthatja stratégiáját. A cég a harmadik negyedévben 31,8 millió dollárnyi nettó profitot könyvelt le, ezzel megnégyszerezve az előző év azonos időszakában elért eredményt. Az árbevétel 1,11 milliárd dollárt ért el, a Netflix regisztrált felhasználóinak száma az Egyesült Államokban meghaladta a 31 millió főt, a nemzetközi piacon 9 millió taggal rendelkezik.
A Digital TV Research prognózisa szerint az idei év végéig 17 millióra emelkedhet a Netflix fizető ügyfeleinek száma, a cég vezérigazgatója, Reed Hastings pedig már a hagyományos televíziózás haláláról beszél. A menedzser szerint a hálózatok 2030-ig működnek a jelenlegi formájukban, azután átadják a helyüket a modernebb hírközlési formáknak. A vállalat novemberig lezárta európai terjeszkedésének első fázisát, aminek keretében beindította szolgáltatását Franciaországban, Ausztriában, Németországban. Svájcban, Luxemburgban és Belgiumban. A havi előfizetési díj mindössze 8 euró, így nem csoda, hogy a hagyományos hálózattal rendelkező riválisok, így a Canal+ és az HBO összefognak az új piaci szereplő ellen.
Miközben a kábelszolgáltatók és stúdiók a szinergiákat kihasználva próbálnak összezárni az új hódítókkal szemben, a többek között a Google-t és a Facebookot is magába foglaló European Digital Media Association (EDiMA) érdekvédelmi szövetség arra emlékeztet, hogy az új médiatartalmak nem csak a sokszínűséget növelik, de a hagyományos médiaszolgáltatókat is segítik.
A stúdiók a Shazam applikáció által begyűjtött adatokat használják fel a turnék szervezéséhez, míg a koncertszervezők, például a LiveNation lehetővé teszik, hogy a közönség az interneten is részt vegyen a bulikon. A TF1 francia televízió 600 százalékkal növelte forgalmát a közösségi pluginek bevezetése óta, a Daily Mail pedig mára a világ második legnagyobb hírportáljává vált, és forgalmának mintegy 10 százalékát Facebookos megjelenésének köszönheti – olvasható az EDiMA összefoglalójában.
Amellett, hogy az internetezők a közösségi oldalakon hozott döntéseikkel befolyásolják a médiakonszernek eredményeit, közvetlenül is beleszólnak döntéseikbe.
Rob Thomas a sikeresen futó Veronica Mars sorozat után egy nagyjátékfilmet készített volna, de a Warner Brothers elutasította a projekt finanszírozását. Thomas és sorozat főszereplője, Kristen Bell erre válaszul a Kickstart közösségi finanszírozó oldalon indították el a Veronica Mars film projektet. Az akció soha nem látott sikerrel zárult: kevesebb mint tíz óra alatt elérték a 2 millió dolláros cél összeget, több mint 91 ezer támogatóval és 5 millió 700 ezer dollárnyi adománnyal zárták a projektet, aminek megvalósítására ezután rábólintott a Warner Brothers. Az elkészült film ugyanazon a napon debütált a mozikban, és „digitális videotékákban”, valamint megvásárolható, letölthető formátumban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.