Az amerikai Twitter - csakúgy mint a Facebook, YouTube és az Instagram közösségi portálok - blokkolva van a kelet-ázsiai országban 2009 óta. A vállalat a tilalom ellenére döntött hongkongi irodájának megnyitásáról, amely a “tágabb kínai piacért”, így a különleges igazgatási terület mellett a szárazföldi részért és a tajvani piacért is felelős lesz, s nem a cég blokkolás feloldására irányuló erőfeszítéseit, inkább a kínai üzletemberek nyugati piacokra segítését tűzte ki céljául - fogalmazott közleményében a vállalat.
A mikroblogot a legutóbbi statisztikák szerint 288 millió ember használja, a tiltás ellenére számos kínai cég, híresség és az állami média is jelen van rajta, hogy így népszerűsítse magát és érjen el potenciális felhasználókat a nagy kínai tűzfalon kívül is. A kínai piacra lépésről a cég tavaly Kínába látogató vezérigazgatója, Dick Costcolo úgy fogalmazott, hogy bár az hatalmas lehetőség lenne a vállalat számára, azért nem adná fel elveit, vagyis nem engedne teret az internetes tartalom cenzúrázásának, ami Kínában mindennapos gyakorlat.
A Twitter ázsiai-csendes-óceáni térségének kereskedelmi igazgatója, Shailesh Rao korábban azt mondta, közvetlenül kívánnak reklámszakemberekkel és ügynökségekkel együttműködni, s a portál nyújtotta hirdetési lehetőségek értékesítésére helyezik a hangsúlyt, ami a vállalat számára a következő nagy terjeszkedési lehetőséget jelenti Ázsiában. A cég a térségben már Japánban, Dél-Koreában, Ausztráliában és Szingapúrban is jelen van helyi irodákkal, az idei tervek közt a Indonéziában való megjelenés is szerepel, amely kiemelten erős piac a Twitter számára.
A mikroblog-szolgáltatót megelőzően a Facebook 2010-ben hasonló célokból nyitott irodát Hongkongban, s Pekingben is bérel egy épületet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.