Zaránd György, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-Start azt követően vásárolta meg a kocsikat, hogy az ÖBB áttért a 160-200 kilométeres óránkénti sebességre képes kocsik használatára. Az első 10 kocsit már felújították a szolnoki járműjavítóban, így módosítottak a belső elrendezésen, kicserélték az ablakokat, továbbá a MÁV-Start színeire festették át azokat - ismertette.
A felújított kocsik állomáshelye Miskolc lesz, innen közlekednek Sátoraljaújhelyre, illetve Nyíregyháza-Debrecen irányába. A térség régi vasúti kocsijainak lecserélését méltatta a tájékoztatón Hörcsik Richárd, a terület fideszes országgyűlési képviselője, valamint Kriza Ákos (Fidesz-KDNP) miskolci polgármester is.
Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt években 115 milliárd forintból újult meg a vasút, de a közeljövőben erre a célra kevesebb forrás jut. A tervek között szerepel - egyebek mellett - a Budapest-Belgrád vasút felújítása.
Zaránd György kifejtette, hogy Székesfehérvárra a felújított pályán 39 perc alatt ér le a vonat, és ha a Balaton déli partján is elkészül a felújítás, Siófokot 1 óra 10 perc alatt lehet elérni. Arról is beszámolt, hogy az 55 kocsiból 6 darab vezérlő kocsi lesz, amelyekbe könnyen szállhatnak be mozgáskorlátozottak, illetve azokkal kerékpárt is szállítanak.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a vasút komplex felújítását mutatta be a tájékoztatón. Ebbe beletartozik a vasúti pálya és az állomások felújítása, az új járművek beszerzése illetve a meglévők felújítása. Az egyéb jellegű fejlesztések körébe pedig a vonatok és a vasútállomások wifivel való ellátása, illetve a vonatinformációk okostelefonra továbbítása tartozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.