A hazai nagyvállalati szektor aktuális gazdasági helyzetéről és növekedési kilátásairól képet adó K&H nagyvállalati növekedési index az első negyedévben 3 ponttal csökkent, így jelenleg 6 ponton áll. Az eredmény a nagyvállalati döntéshozók mérsékelt optimizmusát tükrözi, és egyúttal a mutató eddigi legalacsonyabb értéke. „Az indexet meghatározó vállalati és makrogazdasági környezetre vonatkozó részindexek egyaránt negatív irányba mozdultak: a vállalati részindex 13-ról 9 pontra, míg a makro részindex 0-ról -2 pontra süllyedt. A változások mögött az áll, hogy erőteljesen, 44 százalékról 34 százalékra lecsökkent azoknak a vállalatoknak az aránya, amelyek a következő egy év során a cégük növekedését várják, míg a gazdaság megítélése esetében is csökkent a növekedésre és nőtt a stagnálásra számítók aránya” - tájékoztatott a legfrissebb eredményekről Peter Roebben, a K&H Vállalati üzletágának vezetője.
„A nagyobb mértékű csökkenés ellenére azonban a vállalatvezetők még mindig bizakodóbbak a saját cégük helyzetével kapcsolatban, mint a hazai gazdasági környezet változását illetően. Ha azonban az eredményeket az elmúlt egy évre vonatkozóan vizsgáljuk, akkor az látható, hogy a gazdasági környezet megítélése enyhe javulást, míg a vállalat saját kilátásai romlást mutatnak” – tette hozzá a szakember.
A gazdasági környezet megítélése nagyban függ a nagyvállalatok területi elhelyezkedésétől, méretétől, és tevékenységi körétől. Míg a mezőgazdasági, a budapesti és a legnagyobb árbevételű cégek kifejezetten negatívan látják a makrogazdasági folyamatokat, addig a nyugat-magyarországi vállalatok pozitívan vélekednek a gazdasági környezet vonatkozásában.
A vállalat saját helyzetének és kilátásainak megítélésében nem mutatkozik ekkora eltérés, azonban ebben is a legnagyobb cégek és a mezőgazdasági szektor álláspontja a legkevésbé kedvező, míg az ipari, építőipari cégek, illetve a 4-10 milliárd éves árbevétel közötti cégek az átlagnál pozitívabban vélekednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.