A Ryanair a téli menetrendi időszakban, november 7-től heti két alkalommal járatokat közlekedtet Budapestről az izraeli Eilat Ovdába – jelentette be Audrey Legaigneur, a Ryanair helyettes értékesítési és marketingvezetője egy keddi sajtótájékoztatón. Egyelőre a téli menetrendben közlekedik majd a járat, de a Ryanair célja, hogy más időszakban is repüljék az útvonalat. (A diszkont légitársaság legutóbb a koppenhágai és az athéni járat indítását jelentette be.) A Ryanair az izraelivel együtt így 15 útvonalat üzemeltet majd Budapestről a téli menetrendben, járatainak száma pedig heti 88-ra emelkedik.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren második legnagyobb, 14 százalékos piaci részesedéssel rendelkező diszkont légitársaság fokozatosan építkezik Budapesten, és a tavalyi 1,2 millió utas után idén már – a mintegy 30 százalékos növekedésnek köszönhetően – 1,6 millió utasra számít. A légitársaság jelenleg két gépet üzemeltet a budapesti repülőtéren, de azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a forgalom további növekedésének köszönhetően állomásozik-e majd újabb gép a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A cég magyarországi tevékenységével hozzávetőlegesen 1600 munkahely fenntartásához járul hozzá – emelte ki Audrey Legaigneur.
Épp a napokban harminc éve annak, hogy a Ryanair megkezdte „szárnyalását”, és a három évtized alatt 750 millió utast szállított. A cégnek tavaly 90 millió utasa volt, idén pedig már 100 millióval számol, a 2024-re szóló tervekben pedig 160 millió utas szállítása szerepel. A cégnek a budapestivel együtt 74 bázisrepülőtere van, és jelenleg 315 repülővel rendelkezik, miközben 380 új gépre van megrendelése. (Az egyik fő riválisnak tekinthető magyar gyökerű Wizz Air a napokban jelentette be, hogy a már korábban megrendelt 112 gép – amelyből 61 üzemel – mellé 110-re adott megrendelést).
A gépek telítettségéről csak annyit mondott Legaigneur, hogy az, illetve a foglalás hónapról hónapra szépen javul. A Ryanair Európa valamennyi nagy piacán jelen van, a diszkont légitársaságok közül az első vagy a második helyen. Az alacsony áraknak, az ügyfélkiszolgálásnak, az elmúlt időszak szolgáltatás-, illetve informatikai fejlesztéseinek köszönhetően a Ryanair nagyon nehézzé teszi a versenytársak életet – fogalmazott Audrey Legaigneur. Hozzátette: a cég fedezeti ügyletekkel igyekszik „kivédeni” a olajár változásából fakadó esetleges nehézségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.