Az EU statisztikai hivatala (Eurostat) csütörtökön arról számolt be, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában 0,4 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene júliusban az előző hónaphoz viszonyítva, míg éves összehasonlításban 2,7 százalékos volt a növekedés.
A 28 tagú Európai Unióban havi összevetésben 0,3 százalékkal, éves alapon 3,3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Az euróövezeti tagállamokban a júliusi havi szintű forgalomnövekedéshez elsősorban az járult hozzá, hogy a benzinkutak forgalma 0,8 százalékkal nőtt. Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 0,2 százalékkal emelkedett, a nem élelmiszerek kategóriájába tartozó termékeké pedig 0,1 százalékkal bővült.
Az Európai Unióban havi összevetésben 0,6 százalékkal nőtt az üzemanyageladás, 0,2 százalékkal a nem élelmiszerek kategóriájába tartozó termékek forgalma és 0,1 százalékkal az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma.
A legnagyobb havi forgalomnövekedést Észtország (+2,5 százalék), Németország (+1,4 százalék), valamint Málta, Portugália és Románia (egyaránt +1,1 százalék) érte el júliusban.
Magyarországon 0,6 százalék volt a havi szintű növekedés.
A legnagyobb mértékben Luxembourgban (-1,2 százalék), Lengyelországban (-1,1 százalék) és Ausztriában (-0,9 százalék) csökkent a kiskereskedelmi forgalom.
Éves szintű összehasonlításban az euróövezetben 3,1 százalékkal nőtt a nem élelmiszer szektor forgalma, 1,9 százalékkal az élelmiszereké, italoké és dohánytermékeké, továbbá 1,6 százalékkal az üzemanyagoké.
Az Európai Unióban a nem élelmiszer szektor forgalma 4,1 százalékkal, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 2,1 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 1,5 százalékkal bővült.
Az egy évvel korábbihoz képest Romániában (+9,6 százalék), Észtországban (+7,8 százalék), valamint Magyarországon (+7 százalék) nőtt leginkább a júliusi kiskereskedelmi forgalom, miközben Luxembourgban (-10,5 százalék), valamint Finnországban (-0,3 százalék) csökken a legnagyobb mértékben.
Hazánkban ilyen gyors növekedésre nem volt példa a vasárnapi zárva tartás márciusi bevezetése óta, vagyis úgy tűnik, hogy az emberek alkalamzkodtak a megváltozott helyzethez, és nem fogták vissza fogyasztásukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.