A benzinkutas üzletek bevétele egy százalékkal, 12 milliárd forintra nőtt idén az első nyolc hónapban a tavalyihoz képest, annak ellenére, hogy csökkent az üzletek száma - derült ki a Nielsen legfrissebb kiskereskedelmi felméréséből.
A piackutató cég szerint az italokra jutott a benzinkút-shopok forgalmának több mint fele. Az ásványvizek forgalma 4, a szénsavas üdítőitaloké 3, az energia- és sportitalok forgalma 2 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. Csökkent viszont a sör eladása, idén január-augusztusban 4 százalékkal kevesebbet értékesítettek a benzinkutakon a tavalyihoz képest.
A felmérésből kiderült, hogy a második legkeresettebb termékcsoport az édesség, ebből a kategóriából a legtöbb bevételt szeletes csokoládéval és rágógumival érték el a benzinkút-shopok. Az égetett szeszesitaloknál a vodka és a whisky áll értékben az eladási lista élén - írják.
A Nielsen felmérése szerint idén januárban 1387-re csökkent a benzinkutas üzletek száma, míg egy évvel korábban még 1474 ilyen üzletet regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.