Az előbbiek szerint így a tavalyi valamivel több, mint 77 ezer új személyautó eladása után idén ez a szám elérheti a 80 ezret. A tavalyi érték ugyan már egy növekedés eredménye, de valójában az 1999-es szintnek felel meg. Az európai unióban sem érte még el az új személy és kistehergépjármű értékesítés a 2007-es szintet. Ebben az évben ugyanis 16 millió autót adtak el, míg tavaly – a becslések szerint – 13,5 milliót.
A magyarországi személyautópiac további élénkítését szolgálhatná egy, a romániaihoz hasonló, kuponos roncs autó program elindítása Magyarországon – tette hozzá Erdélyi. A konstrukció lényege, hogy a használtautókat „kuponokra lehet váltani”, amelyeket aztán beszámítanak az új autók vásárlásakor. Ennek bevezetéséhez több jogszabályt is meg kellene változtatnia a kormánynak – tette hozzá a Világgazdaságnak az elnök.
Az MGE szerint amennyiben a kormányzat nem támogatja az e-autók vásárlását, akkor álom marad a az cél, amely szerint 2020-ra ötvenezer elektromos autónak kellene futnia a magyar utakon. Ehhez ugyanis a következő években az eladások 10 százalékát ennek kellene kitennie. Az állam ugyan támogatja ilyen környezetbarát autók fenntartását, például az ingyenes parkolás lehetőségével, de ez nem kellően ösztönzi az e-autók beszerezését. Erdélyi azt is elmondta, hogy továbbra is jelentős mennyiségű használtautó érkezik az országba. Becslések szerint tavaly 120 ezer, zömében idős autót importáltak.
A teherautó piacon az MGE nem számít növekedésre, vagyis a tavalyi 5700 körüli jármű eladásával számolnak – mondta Erdélyi. A 3,5 tonna feletti járművel közül valójában évek óta csak a nagyobb, 16 tonnát meghaladók iránt van kiemelkedő kereslet, a kisebb iránt nincs érdeklődés – mondta Dér Péter, az MGE elnökségi tagja. A vevők körében az Eximbank támogatása hódít, ez ugyanis kevesebb kötöttséget vár el a vállalkozásoktól, mint ha a növekedési hitelprogramban keretében vennék meg az új járműveket.
Dér azt is kiemelte, hogy rendkívül elöregedett a haszongépjármű vezetők életkora, és nincs utánpótlás. Az állam beszáll a teherautó vezetők képzésének támogatásába, ami Dér szerint javíthat a helyzeten.
Az autóbusz piacon is elindult egy növekedés, a 2011-es 152 után tavaly már 546 buszt adtak el. E téren azonban akár 10 százalékos gyarapodás is bekövetkezhet 2016-ban, hisz a kormány várhatóan tavasszal írja majd ki a távolsági közúti szállításra szóló pályázatot, amelyen tíz évnél idősebb buszokkal nem lehet részt venni. Ezt tehát ösztönözheti a vásárlást.
A motorkerékpárok eladása kapcsán úgy fogalmazott Ihász János, az MGE elnökségi tagja, hogy e téren is növekedés történt, de messze még a régi fény. Tavaly ugyanis 2014-hez képest 14 százalékkal több, 2088 új motorkerékpárt értékesíttetek, de ez az ötöde a 2008-ban eladottnak. Ahogyan a személygépkocsiknál, itt is jelentős a használ motor import. A motorkerékpárok piacán idén 5 százalékos növekedést vár az MGE.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.