Közeleg az év legmozgalmasabb időszaka a kiskereskedelemben: a karácsonyi vásárlási szezon. Az idei ünnep nagy nyertesei az e-kereskedelmi szektor szereplői lehetnek. Az eMarketer becslései szerint a 2016-os szezonban közel 95 milliárd dollárért vásárolhatnak online az amerikaiak, ami 17 százalék feletti növekedést jelent az előző évihez viszonyítva. (Ehhez képest a kiskereskedelmi forgalom összességében csak 3-4 százalékkal növekedhet.) Ezzel mérföldkőhöz érhet az amerikai e-kereskedelmi szektor, hiszen először menne 10 százalék fölé az online eladások részaránya a kiskereskedelmen belül.
A szektor legnagyobb tőzsdei szereplője az Amazon, az e-kereskedelem és a felhőszolgáltatások úttörője, az eBay, amely sokáig az online fizetési szolgáltatást, a PayPalt is menedzselte, valamint a kínai Alibaba, amely két éve vezette be részvényeit az amerikai tőzsdére. Ők különösen sokat profitálhatnak a szezonban. Az Alibaba tegnap tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó számait. Bevétele több mint 50 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Nemcsak felhasználóinak száma növekszik, de régi ügyfelei is egyre aktívabbak, többet költenek az e-boltokban, részben a mobilos alkalmazásnak köszönhetően. Az Alibaba által meghonosított „Szinglik Napja” (11.11.) a világ legnagyobb forgalmú napjává nőtte ki magát az e-kereskedelemben. A vásárlók az idei november 11-én összesen 20 milliárd dollárt, azaz a tavalyinál 40 százalékkal többet költhetnek globálisan az akciós termékek sokaságára. Elemzők szerint ez több annál, mint amit az amerikaiak a két nagy szezonkezdő vásárlási napon (Fekete Péntek és Kiber Hétfő) az e-boltokban hagynak.
Bár az Alibaba profitja a harmadára esett a harmadik negyedévben (egy bázisidőszaki egyszeri tétel miatt), a befektetők jól fogadták a számokat: az árfolyam mérsékelt emelkedésnek indult az amerikai tőzsdén. Az eBay már kevésbé optimista a karácsonyi szezonnal kapcsolatban, a vezetés az erős verseny miatt aggódik. Már nemcsak az Alibaba és az Amazon vív egymással csatát az e-kereskedelmi piacon, de a Wal-Marthoz hasonló, „hagyományos” kiskereskedelmi cégek is egyre szélesebb körben kínálnak online vásárlási lehetőséget. Az eBaynél a PayPal leválasztása óta a piaci átlaghoz képest gyenge, mindössze egy számjegyű a növekedés, így befektetés szempontjából nem a legjobb választás.
Az Amazon árfolyama október elején új történelmi csúcsot állított fel, a cég negyedéves gyorsjelentését követően azonban volt egy korrekció, noha nem okozott csalódást a társaság. Sőt sorozatban a hatodik nyereséges negyedévről számolt be, amire pár éve nem volt példa az Amazonnál. Viszont egyre több elemző várja az ezerdolláros árfolyamot az Amazon papírjaira (jelenleg négy elemző is e feletti céláron tartja a részvényeket), és a céget követő 46 elemzőből 41 javasolja jelenleg vételre a papírokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.