BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa tetején a magyar autópiac

Tavaly a magyar autópiac fejlődése volt a legdinamikusabb az Európai Unió tagállamai körében – derül ki a járműgyártók szakmai szövetségének (ACEA) év végi összesítéséből. Magyarországon 96 ezer 552 új személyautóra került rendszám, ez 25,1 százalékkal több az egy évvel korábbi adatnál. A második helyre Horvátország futott be, náluk 23,5 százalék volt a bővülési ütem. A novemberben még élen álló Ciprus számára egy szokásos decemberi forgalom is elég lett volna az első hely megtartásához, ám a szigetország gyatra, 14,7 százalékos visszaesést produkált, és visszacsúszott a dobogó harmadik fokára. Az igazsághoz tartozik, hogy az Európa rekordról lemaradtunk, a pálmát ugyanis Izland vitte el 31,7 százalékos éves plusszal. A 325 ezres lélekszámú országban a 18,4 ezer megvásárolt új gépkocsi a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden negyedik-ötödik háztartásban új(abb) kocsinak örülhettek tavaly.

Uniós szinten is erős évet zárták a gyártók és a kereskedők: összesen 14 millió 621 ezer autó fogyott, ez 6,8 százalékkal haladta meg az 2015-ös évit. A gyártók versenyét a Volkswagen-konszern nyerte, amely 3,5 százalékkal több, 3 millió 498 ezer autót értékesített, azaz átvészelte a dízelbotrány negatív következményeit, noha a névadó márkánál fél százalékos visszaesést mutattak ki. A csoport őrzi piacvezető helyét Európában, ezúttal azonban veszítettek ebből: a 2016-os évet 23,9 százalékos tortaszelettel ünnepelhették, míg tavalyelőtt 24,6 százaléknál jártak. A VW-csoportot a franciák követik, a Renaultnak 10,2, a Peugeot-Citroen csoportnak 9,9 százalék jutott. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.