Tavaly a magyar autópiac fejlődése volt a legdinamikusabb az Európai Unió tagállamai körében – derül ki a járműgyártók szakmai szövetségének (ACEA) év végi összesítéséből. Magyarországon 96 ezer 552 új személyautóra került rendszám, ez 25,1 százalékkal több az egy évvel korábbi adatnál. A második helyre Horvátország futott be, náluk 23,5 százalék volt a bővülési ütem. A novemberben még élen álló Ciprus számára egy szokásos decemberi forgalom is elég lett volna az első hely megtartásához, ám a szigetország gyatra, 14,7 százalékos visszaesést produkált, és visszacsúszott a dobogó harmadik fokára. Az igazsághoz tartozik, hogy az Európa rekordról lemaradtunk, a pálmát ugyanis Izland vitte el 31,7 százalékos éves plusszal. A 325 ezres lélekszámú országban a 18,4 ezer megvásárolt új gépkocsi a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden negyedik-ötödik háztartásban új(abb) kocsinak örülhettek tavaly.
Uniós szinten is erős évet zárták a gyártók és a kereskedők: összesen 14 millió 621 ezer autó fogyott, ez 6,8 százalékkal haladta meg az 2015-ös évit. A gyártók versenyét a Volkswagen-konszern nyerte, amely 3,5 százalékkal több, 3 millió 498 ezer autót értékesített, azaz átvészelte a dízelbotrány negatív következményeit, noha a névadó márkánál fél százalékos visszaesést mutattak ki. A csoport őrzi piacvezető helyét Európában, ezúttal azonban veszítettek ebből: a 2016-os évet 23,9 százalékos tortaszelettel ünnepelhették, míg tavalyelőtt 24,6 százaléknál jártak. A VW-csoportot a franciák követik, a Renaultnak 10,2, a Peugeot-Citroen csoportnak 9,9 százalék jutott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.