Jó évet zárt tavaly a 28 országban 340 áruházzal működő az IKEA csoport. 2016-ban a 34 milliárd eurót is meghaladta az árbevétel, amely 7 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest. A növekedés részben az új áruházak megnyitásából fakad, 12 új áruházat nytottak a tavalyi év során.
Magyarországon is sokat profitált a svéd bútoráruházlánc a fogyasztás bővüléséből: 14 százalékkal, 54 milliárd forintra nőtt a két, már meglévő áruház árbevétele. 7,2 millió vásárló látogatta meg az IKEA magyar honlapját, 5 millióan pedig személyesen is meglátogatták valamelyik áruházat. Egyre többet is vásárolunk 16 700 forintra nőtt az átlagos költés, amely tíz százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Ezért az IKEA is belép az online kereskedelembe: első lépésben a hagyományos és digitális csatornák integrálása zajlik le. Beindul a click and collect (c&c) szolgáltatás, február közepétől az áruházban átvehető lesz az online megrendelt termék, az év folyamán pedig, várhatóan a nyár végén, az online megrendelt áruk házhozszállítása is megkezdődik az ország egész területén. A c&c szolgáltatás először a budaörsi áruházban lesz elérhető, háromezer forintos díjért.
Immár belátható időn belül, májusban megnyílik az újsoroksári IKEA áruház: 34 ezer négyzetméteren, mintegy 17 milliárd forintos beruházással. Az áruház teljes energiaigényét megújuló energiaforrások biztosítják: a fűtés-hűtés geotermikus erőforrás szolgáltatja, az elektromosságot napelemek biztosítják. A beruházás 280 munkahelyet teremt, az álláshelyek feltöltése most is zajlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.