BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Júniusban is hasított a magyar kiskereskedelem

Júniusban a kiskereskedelmi üzletek forgalma 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatástól megtisztítva 6,0 százalékkal nőtt. Az első fél évben a forgalom 4,0 százalékkal emelkedett, a naptárhatástól megtisztított mutató 3,9 százalékos növekedést jelez a múlt év azonos időszakához viszonyítva – jelentette csütörtökön első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A növekedés üteme lényegében a májusban elért szinten maradt, amikor a nyers adat szerint 6,0, naptárhatástól megtisztítva 5,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene.

Júniusban is a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletek forgalma mutatta a legnagyobb, 8,5 százalékos növekedést, az üzemanyag-eladások 5,1 százalékkal emelkedtek a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,1 százalékos volt az értékesítés volumenének éves összevetésű növekedése.

Virovácz Péter, az ING Bank vezető közgazdásza kiemelte: a forgalom bővülésének júniusi üteme további gyorsulást jelentett a májusihoz képest, ezzel megszakítva az idei évre jellemző hullámvasút jelleget. Mintha a kiskereskedelmi adatok végre elkezdték volna tükrözni az erős bérdinamikát és az emelkedett fogyasztói bizalmat.

Az előzetes adatok alapján a második negyedévben a kiskereskedelem bővülése mind éves, mind negyedéves összevetésben dinamikusabb volt, mint az első negyedév során. Ez bár bizakodásra ad okot a második negyedév gazdasági teljesítményét illetően, mégis érdemes fenntartással kezelni a jó adatokat – emelte ki Virovácz. Ezt azzal magyarázta, hogy az első negyedévben is a kedvező kiskereskedelmi forgalom nem teljesen jelent meg a GDP-ben figyelembe vett fogyasztási kiadásban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.