Az egyetem autóipari tanszékének a vezetője úgy véli, hogy egy 2000 eurós (609 ezer forint) kuponnal autójuk utólagos átalakítására, vagy bontóba vitelére lehetne ösztönözni az öreg dízelautók tulajdonosait. Számításai szerint az autók kuponokkal finanszírozott átalakítása vagy bezúzása egyszeri 20,2 milliárd eurós költséggel járna.
Évi 1,8 milliárd eurós bevételkieséssel járna emellett a dízelautók adójának a benzinesek szintjére való csökkentése, ámde a dízel üzemanyag literenként 18 centes adóelőnyének az eltörlése évente 9,9 milliárd euróval növelné a költségvetési bevételeket. A bevétel-növekedés ezáltal két és fél év alatt ki tudná egyenlíteni a kuponos többletkiadásokat – mutatott rá a Duisburg-Essen Egyetem autóipari tanszékének a professzora.
Hangsúlyozta, hogy az általa javasolt megoldásnak csak nyertesei lennének: „az autógyártók gyorsan meg tudnának szabadulni a dízelautók 'piszkos' imázsától, el lehetne kerülni a dízelautók belvárosi behajtási tilalmát és a nagyvárosok lakosai is megszabadulnának a túl magas nitrogén-oxid-szennyezéstől.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.