A nemzetközi kereskedelemben való részvétel növeli ugyan a vállalatok magabiztosságát, ugyanakkor az legtöbbjüknek kihívást jelent, így azzal csak kis részük foglalkozik - derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült. Eszerint Magyarországon a külkereskedelemben résztvevők (exportőrök, importőrök) 70 százaléka elégedett jelenlegi üzleti helyzetével, míg a hazai piacon mozgó vállalatok esetében ez az arány csupán 61 százalék. A felmérés szerint ennél kisebb különbség figyelhető meg a cégek jövőképét illetően: míg a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 83 százaléka, a magyar piacon tevékenykedők 80 százaléka pozitív a saját jövőjét illetően.
A felmérés rámutatott: a vállalatok magabiztossága hatással van a munkahelyteremtésre. A nemzetközi kereskedők 29 százaléka, míg a hazai piacon dolgozók 19 százaléka állította azt, hogy az elmúlt hat hónapban munkahelyet teremtett. A következő fél évben az export és importőrök 50 százaléka tervez újabb munkahelybővítést, míg ez az arány 35 százalék a csupán hazai kapcsolatokkal, ügyfelekkel rendelkező vállalatok esetén. A nemzetközi kereskedelemben résztvevők 5 százalékponttal jobban bíznak vállalkozásukban és 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel teremtettek munkát, mint az import és export tevékenységet nem végző társaik.
Az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem
- állítja a kutatás. Ezen állítást arra alapozták, hogy tíz vállalkozásból négyen azt vallották, hogy a bevételük több mint 25 százaléka nemzetközi kereskedelemből származik. A vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától mint például a webshopok, online fizetési lehetőségek, vagy éppen az online ügyfélszolgálat. Ezeket az eszközöket a magyar vállalatok hatékonyabban használják, mint nemzetközi társaik.
A felmérés rámutatott: a nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45 százalék és 42 százalék) szerint a nemzetközi értékesítések több mint 75 százaléka függ az online eszközöktől.
A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék.
Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy a meggyőző számok ellenére a nemzetközi kereskedelem. Magyarországon még az exporttal foglalkozók kétharmada (61 százalék) is kihívásként tekint a nemzetközi kereskedelemre, míg a nemzetközi válaszadók 48 százaléka mondta ugyanezt. A legfontosabb akadályoknak a válaszadók az “üzleti partnerkeresés nehézségét” (63 százalék), “a piacra jutási korlátozásokat” (41 százalék) és a “jogszabályokat” (38 százalék) tartják. A kkv-k legkevésbé az “online értékesítést akadályozó rossz internetkapcsolat” (18 százalék) miatt aggódnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.