BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ebben hatékonyabbak a magyar vállalkozások

A magyar vállalatok hatékonyabban használják az online eszközöket, mint nemzetközi társaik – derült ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából.

A nemzetközi kereskedelemben való részvétel növeli ugyan a vállalatok magabiztosságát, ugyanakkor az legtöbbjüknek kihívást jelent, így azzal csak kis részük foglalkozik - derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült. Eszerint Magyarországon a külkereskedelemben résztvevők (exportőrök, importőrök) 70 százaléka elégedett jelenlegi üzleti helyzetével, míg a hazai piacon mozgó vállalatok esetében ez az arány csupán 61 százalék. A felmérés szerint ennél kisebb különbség figyelhető meg a cégek jövőképét illetően: míg a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 83 százaléka, a magyar piacon tevékenykedők 80 százaléka pozitív a saját jövőjét illetően.

Forrás: Shutterstock

A felmérés rámutatott: a vállalatok magabiztossága hatással van a munkahelyteremtésre. A nemzetközi kereskedők 29 százaléka, míg a hazai piacon dolgozók 19 százaléka állította azt, hogy az elmúlt hat hónapban munkahelyet teremtett. A következő fél évben az export és importőrök 50 százaléka tervez újabb munkahelybővítést, míg ez az arány 35 százalék a csupán hazai kapcsolatokkal, ügyfelekkel rendelkező vállalatok esetén. A nemzetközi kereskedelemben résztvevők 5 százalékponttal jobban bíznak vállalkozásukban és 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel teremtettek munkát, mint az import és export tevékenységet nem végző társaik.

Az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem

- állítja a kutatás. Ezen állítást arra alapozták, hogy tíz vállalkozásból négyen azt vallották, hogy a bevételük több mint 25 százaléka nemzetközi kereskedelemből származik. A vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától mint például a webshopok, online fizetési lehetőségek, vagy éppen az online ügyfélszolgálat. Ezeket az eszközöket a magyar vállalatok hatékonyabban használják, mint nemzetközi társaik.

A felmérés rámutatott: a nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45 százalék és 42 százalék) szerint a nemzetközi értékesítések több mint 75 százaléka függ az online eszközöktől.

A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék.

Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy a meggyőző számok ellenére a nemzetközi kereskedelem. Magyarországon még az exporttal foglalkozók kétharmada (61 százalék) is kihívásként tekint a nemzetközi kereskedelemre, míg a nemzetközi válaszadók 48 százaléka mondta ugyanezt. A legfontosabb akadályoknak a válaszadók az “üzleti partnerkeresés nehézségét” (63 százalék), “a piacra jutási korlátozásokat” (41 százalék) és a “jogszabályokat” (38 százalék) tartják. A kkv-k legkevésbé az “online értékesítést akadályozó rossz internetkapcsolat” (18 százalék) miatt aggódnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.