Az Aldi az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.
Forgalomba állt az Aldi két újabb e-teherautója, így duplájára bővült a cég elektromosteherszállító-flottája. A bővítésre azután került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 ezer kilométeres futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között.
A mérés nyomán egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal
az e-meghajtás gazdaságosabb fogyasztású, mint a dízelverzió.
A vállalat például 2024-ben, egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel-teherautó 117 kilométeren 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok szerint 64,35 kilogramm szén-dioxid kibocsátással járt. Az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kilowattóra fogyasztást ért el.
„Úttörő kezdeményezés volt 2021-ben, a Covid-járvány idején elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása a logisztikai központunk száz kilométeres körzetében lévő üzleteink kiszolgálására” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója. Szerinte döntésük megelőzte a korát, hiszen ekkor a tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja, első nyerges vontatójukat egy dízelváltozatból alakíttatták át elektromos meghajtásúvá. Mint Haider elmondta:
az azóta eltelt időszakban egyetlenegyszer sem hagyta őket az út szélén az e-változat,
és 150 ezer kilométeres futásteljesítmény, illetve fogyasztásmérés után flottájuk megduplázásáról döntöttek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.