BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tesztelt, majd az e-kamionok mellett döntött az Aldi

Ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját az Aldi Magyarország, miután hosszabb távon összehasonlította az e-meghajtású járműveit a dízelkamionjaival.

Az Aldi az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.

aldi e flotta, elektromos járm, e-flottaű
Alakul az elektromosjármű-flotta / Fotó: Aldi

Forgalomba állt az Aldi két újabb e-teherautója, így duplájára bővült a cég elektromosteherszállító-flottája. A bővítésre azután került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 ezer kilométeres futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között.

A mérés nyomán egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal 

az e-meghajtás gazdaságosabb fogyasztású, mint a dízelverzió. 

A vállalat például 2024-ben, egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel-teherautó 117 kilométeren 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok szerint 64,35 kilogramm szén-dioxid kibocsátással járt. Az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kilowattóra fogyasztást ért el.

„Úttörő kezdeményezés volt 2021-ben, a Covid-járvány idején elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása a logisztikai központunk száz kilométeres körzetében lévő üzleteink kiszolgálására” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója. Szerinte döntésük megelőzte a korát, hiszen ekkor a tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja, első nyerges vontatójukat egy dízelváltozatból alakíttatták át elektromos meghajtásúvá. Mint Haider elmondta: 

az azóta eltelt időszakban egyetlenegyszer sem hagyta őket az út szélén az e-változat,

és 150 ezer kilométeres futásteljesítmény, illetve fogyasztásmérés után flottájuk megduplázásáról döntöttek. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.