BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy Wizz Air járat utasai 25 órát vártak Bulgáriában arra, hogy hazajussanak

Továbbra is a teljes káosz jellemzi a légi közlekedést, aminek legutóbb a Wizz Air Burgaszban rekedt utasai itták meg a levét.

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába minden fogadkozás a repülőtársaságok és légiirányítás részéről, ami a helyzet rendezését illeti, továbbra is a teljes káosz jellemzi a légi közlekedést. Vasárnap este az Utazómajom tudósítása szerint már 24 órája várakoztak Burgaszban a W6 2479 Wizz Air járat utasai. Eredetileg a gépnek július 13-án szombat este, 22.50-kor indult volna elindulnia Budapestről, ami aztán fordult volna vissza a magyar fővárosba, a járatot azonban időközben törölték.

Itt lehet az új késésrekord: lassan 40 órája nem tudnak hazajönni Bulgáriából egy Wizz Air utasai / Fotó: utazómajom

A lap egyik olvasójának elmondása szerint az utolsó pillanatban írták ki a repülőtéren, hogy a járatot törölték. Ez azért bosszantó, mert azzal mentek volna haza, ami el sem indult Budapestről, így tudnia kellett volna a társaságnak, hogy feleslegesen megy ki a repülőtérre közel 200 utas. Másnap július 14., 21.15-re rakták át a gép indulását, amit azonban tovább toltak. Ekkor még a Budapest Airport oldalán található információ alapján úgy tűnt, hogy a gép elindul, bár késve, a Budapestről induló járat ideje 18.00 helyett 19.50-re módosult.

Ildikó, a gép utasa arról is beszámolt, hogy vasárnap hajnalban a Burgaszban várakozókhoz hajnal 4.45-körül két busz érkezett és két különböző szállásra vitte az utasokat. Ezt nem mindenki várta meg, sokan saját költségen kerestek szállást maguknak. Ekkora már sokan 8 órája voltak a repülőtéren, köztük sok gyerekes család is. Közben nem kaptak ételt, italt, de ami a legbosszantóbb, hogy információt sem.

Már világosban, hajnal 5.30-ra értek a szállásra. Azt az üzenetet kapták, hogy a 21.15-ös géphez 13.00-kor jön a transzferbusz. Amikor olvasónk 10 éves kislányával lefeküdt, már bőven reggel volt.

árulta el Ildikó, hozzátéve, hogy néhányan saját költségen reggelig maradtak a szálláson, hiszen nem akartak további 8-9 órát várni a reptéren az indulásra. A transzferbusz irreálisan korán indult, ezért úgy döntöttek, hogy inkább saját költségen, taxival fognak kimenni a repülőtérre. Ildikóék vasárnap este, már lassan 24 órás várakozás alatt egy reggelit kaptak. Nem volt se kupon, se víz, se szendvics, se ​McChicken menü tette hozzá.

A Wizz Air közleménye a késésekkel kapcsolatban

A Wizz Air pénteken eljuttatott közleményében azt írta, hogy mindent megtesz azért, hogy az utasok időben eljuthassanak úti céljukra. Kiemelték, hogy abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja a légitársaság az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a vállalat, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez. Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, észszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air.

„Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátozott kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás” – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.