BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új korszak, új felállás

A közel ötéves válságperiódusban több mint 40%-os növekedést elérő TRINITY GROUP új menedzsmentstruktúrával, mély szervezeti transzformációval, a TRIAS Befektetési Rendszerek technológiaváltásával és új termékek, illetve szolgáltatások bevezetésével reagált az új korszak új kihívásaira. A TRINITY GROUP négy vezetője, Kreskai György vezérigazgató, Sztankovics Attila kereskedelmi vezérigazgató-helyettes, Mészáros Gábor szakmai vezérigazgató-helyettes és Sudár Gábor, a tanácsadói-elemzői divízió vezetője válaszolt kérdéseinkre.

Az elmúlt öt év alatt elért eredmények alapján azt gondolhatnánk, hogy érvényes az a csapatsportból vett jelmondat: „Győztes csapaton ne változtass!”
Miért döntöttek mégis ilyen mélységű átalakítás mellett?

Kreskai György: A TRINITY GROUP elmúlt öt évét is folyamatos változás jellemezte. Ez nem volt olyan átfogó, mint a jelenleg menedzselt struktúraváltás, mégis nagy horderejű volt. 2011-ben hoztuk létre a TRINITY Enterprise Kft.-t, mely az amerikai hátterű APTEAN vállalatirányítási rendszerét kezdte el forgalmazni. Első nagy projektünk a Pick Zrt. részére történő értékesítés volt. Azóta az APTEAN két új termékét, a FACTORY gyártástechnológiát támogató alkalmazást és a PIVOTAL CRM-rendszert kezdtük forgalmazni.

A befektetési rendszerek fejlesztésével foglalkozó TRIAS üzletágnál alapvetően defenzív stratégiát kellett követnünk, ugyanis az elmúlt öt év több olyan negatív tényezővel szolgált, mely a pénzügyi szektor aktivitását nagyon kedvezőtlenül érintette. Míg 2006–2008 között az új ügyfelek száma jelentősen megnőtt, addig a 2009–2013-as időszakra a piac zsugorodása volt jellemző. Ezért működésünket oly módon kellett átalakítanunk, hogy új értékesítések nélkül is növekedési pályán tudjunk maradni. Ez határozottságot és nagy flexibilitást igényelt. A döntéseket erőteljesebben kellett centralizálni. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a válság kitörését sikerült előre megjósolni.

Azt azonban már 2008 folyamán láttam, hogy a bankrendszer az általam gondoltnál lassabban reagálja le a történéseket, ezért az év második felében már elkezdtük a működésünk átszervezését. Ez azt eredményezte, hogy 2009-ben, bár csökkent az árbevételünk, de profittal zártuk az évet. Azóta pedig a növekedésünk töretlen, éves átlagban meghaladta a 8%-ot. Most azonban már egy új időszakot élünk, további saját termékek és szolgáltatások bevezetését tervezzük, nagyobb sebességre kapcsolunk, és az ehhez szükséges átalakításokat a nyár folyamán végrehajtjuk.

Tehát a menedzsmentstruktúra módosításának, valamint a szervezeti átalakításoknak a fő mozgatórugója az lehet, hogy a régi felállás nem támogatja megfelelően az új stratégiai elképzeléseket?

KGY: Részben igen. Magamon is tapasztaltam, hogy az eltérő időszakokban – a krízis bekövetkezése előtt, a válság alatt – nem egyformán teljesítettem. Nagyon nehéz egy konjunktúra-időszakot követően védekezésre berendezkedni, majd ebből hirtelen újra növekedési stratégiára váltani. Ehhez új csapattársakra volt szükségem a menedzsmentben. Első lépésként az értékesítési terület kapott több mint egy éve új vezetőt Sztankovics Attila személyében, aki korábban több multinacionális vállalat, közöttük az Oracle és az IBM csapatát erősítette. Attila teljesen új vezérelvek mentén alakította át a kereskedelmi tevékenységünket.

Melyek voltak ezek az új vezérelvek? Milyen kihívásokkal találkozott a TRINITY-nél?

Sztankovics Attila: A legfőbb kihívás az volt, hogy egy olyan piacon, ahol nincsenek új megrendelők, a fejlesztési és support bevételek mellett a licencértékesítéseket magasabb szintre emeljük. Ez esetünkben azt jelenti, hogy a fejlesztéseink során olyan termékrészeket, modulokat állítunk elő, melyek az ügyfélkörünkben több szervezetnek is értékesíthetővé válnak.

Ezt 2013 második felében, illetve 2014 eddig eltelt időszakában jelentősen felfuttattuk. 2014-ben az első öt hónapban elértük az éves tervezett értékesítés 90%-át. Az üzleti tervünk féléves számait várhatóan jelentősen meghaladjuk, így ez stabil pénzügyi hátteret biztosít a transzformációhoz. A technológiaváltást követően a következő nagy lépés a külföldi piacok felé történő nyitás. A kiegyensúlyozottság jegyében ez a keletet és a nyugatot egyaránt jelenti. Mivel a TRIAS rendszerek mellett új termékek és szolgáltatások is felkerültek a palettára, a kereskedelmi területet is folyamatosan erősítenünk és bővítenünk kell.

Mit jelent a gyakorlatban a technológiaváltás?

KGY: A TRIAS rendszer technológiai platformja bizonyos elemeiben megújításra, cserére szorul. Egy szoftvertermék életciklusában ez teljesen természetes folyamat. A rendszer architektúrájának vannak olyan stabil elemei, melyek kiállták az idők próbáját és hosszú távon számolunk velük. Vannak ugyanakkor olyan elemek, melyek az idő múlásával korszerűtlenné váltak. Mind a hazai ügyfélkörünk, mind a külpiacok szereplői által támasztott követelményeknek megfelelve a JAVA programnyelv irányába mozdulunk el. Ennek megfelelően olyan szenior és junior programozókat keresünk, akik Oracle- és JAVA-környezetben is bevethetők, ezáltal kiszolgálva a régi és az új technológiai elvárások támasztotta igényeket.

Miből finanszírozzák a technológiaváltás költségeit? Az MNB Növekedési Hitelprogramja jó lehetőséget kínál…

KGY: A finanszírozás több elemből tevődik össze. Saját forrásaink mellett természetesen számolunk az NHP kínálta lehetőségekkel, továbbá az ősz folyamán a k+f céljára megnyíló új uniós forrásokkal is. A pályázati tanácsadás és követés kapcsán a partner kiválasztása megtörtént, a projektterv elkészítése a végéhez közeledik, illetve a technológiaváltást végrehajtó csapat felállítása megkezdődött. Itt tervezünk saját csapatot építeni, illetve a partnercégeinken keresztül időszakosan külső erőforrást is bevonni.

Ezek komoly tervek. Az igazgatóság harmadik tagja talán épp ebben a tevékenységben segíti önt?

KGY: Részben igen. Mészáros Gábor felel a teljes informatikai vertikumért. Jelen felállásban ez mind a TRIAS, mind a vállaltirányítási, CRM- és üzleti intelligencia (BI) üzletágat is jelenti. Továbbá az ő kompetenciájába tartozik a technológiaváltás levezénylése is. Gábor irányítja az ügyfélkapcsolati divíziót is, ahol tovább erősítettük a csapatot egy szenior ügyfélkapcsolati munkatárssal, aki korábban közel egy évtizedes gyakorlatot szerzett hasonló rendszerek támogatásában. Ez a kolléganő korábban Gáborral hosszú éveken át dolgozott együtt.

Mészáros Gábor miért fogadta el Kreskai György felkérését erre a posztra, miért döntött a TINITY GROUP mellett?

Mészáros Gábor: Amikor részleteiben megismertem a cég rövid és hosszú távú terveit, illetve végigtárgyaltuk mindkettőnk szakmai pályafutását, azt láttam, hogy nagyon hasonló pályát futottunk be, akár korábbról is ismerhettük volna egymást. Pályafutásomat én is a befektetési szakmában kezdtem. A New York Brókernél dolgoztam, majd a Postabank Értékpapír Rt. kötelékeiben. Ezt követően nyugdíjpénztári és befektetési rendszerek fejlesztésében tevékenykedtem, majd egy 25 fős csapatot vezettem, mely egy integrált pénztári tagnyilvántartó és befektetési rendszert fejlesztett. Ezen tapasztalatok alapján úgy gondoltam, hogy a TRINITY hasznos emberévé tudok válni, különösen azért, mivel a tervek, stratégiák tekintetében is közös nevezőn voltunk Kreskai Györggyel.

A régi üzletágak átalakításában és az újak megszervezésében szabad kezet kaptam az adott keretrendszeren belül. Ennek megfelelően már el is indult a csapatok átstrukturálása, az új kollégák felvétele. Jelentős koncepcióváltást hajtunk végre az elemzői-tanácsadói csapatban. Korábban az üzleti elemzői és az informatikai elemzői feladatok egy adott embernél összpontosultak. Az új koncepcióban a befektetési szakmából igazolt versenyzőkből álló üzleti elemzői és tanácsadó csapatot építünk az IT-elemzők és tanácsadók mellé. Az ő szakmai irányításukra csatlakozott csapatunkhoz Sudár Gábor.

Sudár Gábor korábban hosszú időt töltött üzleti szereplőknél, illetve felügyeleti szerveiknél is. Ez a tapasztalat nagyon kurrens lehet a piacon.
Sudár Gábor: Olyannyira, hogy a múlt év második felében megalapítottam saját tanácsadó cégemet, ahol igyekszem ezt a tudást kamatoztatni. Korábban több TRIAS-felhasználó banknál – többek között az MKB Banknál, a Pioneer Alapkezelőnél – dolgoztam, illetve aktív TRIAS-felhasználó voltam. Ezt követően a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél, majd az MNB-nél töltöttem be vezető pozíciót. Kreskai Györggyel régóta ismerjük egymást, még az MKB Bankból. Azóta is sokszor keresztezték az útjaink egymást. Néhány hónappal ezelőtt a TRINITY GROUP egyik új ügyfelének a felügyeleti bejegyzése kapcsán találkoztunk. Sikerült egy közös projektbe belevágnunk. Az azóta eltelt időben pedig elkezdtünk gondolkodni a stratégiai együttműködésben. A részletek kimunkálását követően ez az együttműködési elképzelés vált mára gyakorlattá. Nyár végére felállítunk egy erős üzleti elemzői és tanácsadó csapatot. Több, a befektetési piacon gyakorlatot szerzett tanácsadó, szervező kollégával vettük fel a kapcsolatot.

A hírek szerint a TRINITY mára már nem mondható kizárólag első generációs cégnek.

KGY: Vélelmezem, hogy a legnagyobb fiamra gondol, aki immáron több mint egy éve az ügyfélkapcsolati területen dolgozik. Itt ismerheti meg tényleges mélységében a cégcsoport működési folyamatait. Mivel a közelmúltban új kollégával bővült a részleg, lehetősége lesz, hogy más területen is kipróbálja magát, ez pedig a marketing és a PR lesz.

Teher vagy könnyebbség számára, hogy az édesapja cégénél helyezkedett el?

KGY: Erről ő tudna hitelesen nyilatkozni, de azt mondhatom, törekedtem arra, hogy se előnyös, se hátrányos megkülönböztetés ne érje. Ez a helyzet mindig nagyon kényes, de eddig azt tapasztaltam, hogy mindketten örömünket látjuk a közös munkában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.