KGY: Az arányos teljesítés tekintetében jól állunk. A szervezeti átalakítás gyakorlatilag lezajlott. A management átalakítása már a Manager Magazin júniusi számában megjelent riport idejére végbement. A nyár folyamán az új vezetők bevonásával mind az IT-divízióban, mind az ügyfélkapcsolati területen végrehajtottuk a szükséges változtatásokat. Épp a napokban fog belépni egy pályakezdő kolléga, akinek a belépésével a váltás mennyiségi eleme befejeződik. Azért tartottam fontosnak kihangsúlyozni, hogy pályakezdő, mivel az új HR-politikánkba beletartozik immár a saját nevelés is. Úgy gondolom, hogy a cégen belül ki kell alakítani egy egészséges korfát. Egyaránt szükségünk van komoly tapasztalattal rendelkező „öreg rókákra” és fiatalos lendülettel bíró, a TRINITY ars poeticáját magukba szívó, lelkes „ifjú titánokra”.
KGY: Manapság megszokott trend, hogy a felhasználói igényeket kiszolgáló rendszerek böngészőből érhetőek el. Ezt szem előtt tartva gondoltuk azt ki, hogy letesszük a voksunkat a JAVA technológia mellett, és a meglévő, vastagklienses, kliens-szerver architektúrájú rendszerünket webes technológiára állítjuk át. A rendszer új verziójának bevezetésével a felhasználók sokkal szabadabban térhetnek át újabb operációsrendszer-verzió használatára, vagy az eddigi Microsoft Windows helyett más platformról is használhatják a rendszert. A webes megjelenítésre való áttéréssel megnyílik az út az ingyenes Linux platform számára, de akár Apple gépekről is lehet majd a rendszert használni mindenféle technológiai trükközés nélkül. A felhasználók és a rendszer üzemeltetői számos előnnyel szembesülhetnek. A webes technológiából fakadóan egyetlen helyen kell csak a programot karbantartani, a verziókat kezelni. Ezzel csökken az üzemeltetés feladata, de elmondható az is, hogy új munkaállomások beállítása is nagyságrendekkel kevesebb időt fog igénybe venni, hiszen csak el kell tudni érni böngészőből a TRIAS új verzióját, és meg is lehet kezdeni a munkavégzést.
A fejlesztés során a megbízható alapokra való építkezés, és a fokozatosság elvét követjük. Egyrészt a TRIAS meglévő üzleti intelligenciáját nem tervezzük átírni, csak a felület, a megjelenítés kerül át böngészős megjelenítésre, a rendszer magja - ami partnereink megelégedésére évek óta megbízhatóan üzemel, változatlan marad. Másrészt a korábbi, vastagklienses felület is használatban marad, partnereink részére lehetővé tesszük, hogy saját vállalati életritmusukhoz alkalmazkodva folyamatosan térjenek át az új felület használatára. Elsőként – afféle próbaként – az európai uniós direktíva által előírt ESMA adatszolgáltatási kötelezettség valósul meg a JAVA környezetben, 2014 végére. Az új rendszerre való áttérést igyekszünk azzal is gördülékenyebbé tenni partnereink számára, hogy a TRIAS felületeinek struktúráit nem, vagy csak a legszükségesebb mértékben változtatjuk meg, minden funkciót ugyanúgy, a megszokott módon tudnak használni. Változások természetesen azért lesznek a rendszerben. A webes technológia lehetőségeit kihasználva számos olyan kényelmi megoldást tervezünk a rendszerbe beépíteni, amit megkönnyítheti a felhasználók életét. A felületek testre szabhatók lesznek, akár felhasználónként is, és ha bárhol a cégénél a felhasználó leül egy TRIAS-t elérni képes számítógép elé, akkor belépés után a jól megszokott, beállított munkakörnyezetét látja viszont.
A számos funkcionális fejlesztés közül például a Single Sign-On bevezetését lehet kiemelni. Azon partnereink, akik rendelkeznek vállalati címtárral, és SSO megoldással, élvezhetik annak előnyét, hogy a rendszerbe nem kell külön bejelentkezni, nem kell a felhasználóknak több jelszót fejben tartaniuk, illetve a felhasználói jogosultságok akár a központi rendszerben is menedzselhetőek.
A TRIAS rendszer továbbfejlesztéséből természetesen a fejlesztő is profitál. A JAVA technológiára való áttéréssel a korábbi, manapság már kevésbé elterjedt fejlesztői platformot hagyja el a cég. A JAVA technológia folyamatosan fejlődik, jelenleg nem áll fenn annak a lehetősége, hogy idejekorán elavul. Mint platform, a JAVA könnyen programozható, így a megrendelői igények rövidebb határidővel teljesíthetőek, a bevezetendő tesztmódszerek használatával pedig tovább nő a rendszer megbízhatósága. Az új technológia révén a support periódust is szeretnénk a lehető legrövidebbre venni, hogy egyre inkább a jövőbeli TRIAS fejlesztésére koncentrálhassunk.
Mikorra tervezik az új verzió piacra kerülését?
KGY: Szeretnénk a lehető leggyorsabban lebonyolítani a teljes technológiaváltást, mivel a mielőbbi külpiaci megjelenés fontos szempont számunkra, ugyanakkor figyelembe vesszük az ügyfeleink üzleti szempontjait is. Az adatbázis-kezelő frontján az Oracle biztosan marad, mint alaprendszer szállító, a további területekről (layer,middleware és frontend megoldásokról) folyamatosan egyeztetünk az ügyfeleinkkel a stratégiai partnerség keretei közt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.