BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már Viberen keresztül is lehet pénzt küldeni

Az innovációs nyitottság és a gazdasági fejlettség miatt vezette be Magyarországon a Viber az új pénzküldési szolgáltatását – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban Cristina Constandache, a Rakuten Viber globális pénzügyi igazgatója.

Mi a lényege az új szolgáltatásnak?

A Viber egy hasznos alkalmazás és eleve kiterjedt felhasználói köre van, akik a Moneytou szolgáltatással egy plusz lehetőséget kapnak a kezükbe, ami lehetővé teszi az ügyfél és ügyfél közötti pénzküldést. Fontos látni, hogy az üzenetküldés csak egy funkciója a Vibernek a szerteágazó lehetőségek között. A Moneytou elsősorban a sokat utazóknak lehet hasznos szolgáltatás, illetve azoknak, akik sokszor utalnak kisebb összegeket. Érdemes hangsúlyozni, hogy kiemelten biztonságos fizetési megoldásról van szó, ugyanis nemcsak titkosított csatornán keresztül történik a tranzakció, de az erős banki háttérnek köszönhetően teljesen kiiktattuk a rendszerből a felesleges kockázatokat.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

Elsőre drágának tűnik a 79 forintos alapdíj az átutalásoknál, várható ennek a felülvizsgálata?

A díjakat a fejlesztő cég, a NeoPay javasolta, mi elsősorban a csatornát biztosítottuk a szolgáltatáshoz, ugyanakkor a mi célunk is az, hogy a terméket vonzóvá és elérhetővé tegyük az ügyfeleknek. A közös projekt során kiemelt figyelmet fordítunk az ügyfelek reakcióira. Nem akarok spekulációba bocsátkozni vagy ígéretet tenni, de amennyiben szükséges, az igényekhez igazítjuk a szolgáltatást. Azt gondolom, hogy kulcskérdés a termék sikerében, hogy odafigyeljünk a felhasználók visszajelzéseire.

Miért Magyarországot választották a szolgáltatás bevezetéséhez? Mely országokban lesz várhatóan elérhető a Moneytou a közeljövőben?

Magyarország fontos piaca a Vibernek, ráadásul nyitott az innovációra, új termékekre és a gazdasági fejlettség is megfelelő. A magyarok sokat utaznak, számos nemzetközi cégnek van itt központja, így azt gondolom, hogy kézenfekvő választás volt itt elindítani a Moneytou szolgáltatást. Magyarország után a többi, kelet-közép-európai országban is bevezetjük a szolgáltatásunkat, Bulgáriában, Szerbiában, valamint később a Független Államok Közösségének több országában, elsőként Ukrajnában is beindítjuk a pénzküldési lehetőséget, ezek a piacok hasonlóak a technológiai fejlettség és felhasználás szempontjából.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

Nyugat-Európába és Oroszországba is terjeszkedhetnek?

Hosszútávon nem tartom kizártnak akár a nyugat-európai, akár az orosz terjeszkedést, azonban a pénzküldési szolgáltatásoknál figyelembe kell vennünk, hogy az ügyfelek hogyan szeretik intézni a pénzügyeiket. Nyugat-Európában máshogy viszonyulnak a fintech-szolgáltatásokhoz, nem véletlen, hogy ezt a kelet-közép-európai régiót választottuk a Moneytou bevezetéséhez. Azt gondoljuk, hogy a chatalkalmazáson keresztüli pénzküldésre elsősorban a kelet-közép-európai országokban lehet igény. Oroszországban ugyanakkor jelentős potenciált látunk, ugyanis nemcsak nagy piacról beszélünk, de a felhasználói szokások alapján is célszerű és logikus lépés lehet ebbe az irányba terjeszkedni.

Elképzelhető, hogy lehetséges lesz devizák közötti utalás is a jövőben?

Ahhoz, hogy devizák között is tudjunk utalni a Moneytouval, a banki partnerekkel is egyeztetnünk kell, további fejlesztésekre lehet szükség. Csak az első lépcsőfok az ügyfelek közötti pénzküldés – ilyenre eddig nem volt példa egy chatalkalmazáson belül – a szolgáltatások körének bővítése is szerepel a hosszútávú terveink között. Először azonban tapasztalatokat gyűjtünk az átutalási szokásokról, az ügyfélreakciók alapján derülhet majd ki, hogy milyen irányba érdemes elindulni a fejlesztésekkel, mik azok a pénzügyi műveletek, amiket az ügyfelek a Viberen keresztül szeretnének intézni. Amennyiben úgy találjuk, hogy a devizaváltási lehetősége valós felhasználói igény, akkor ebbe az irányba fejlesztjük a szolgáltatásunkat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.