Miért kiemelkedő fontosságú az MKB Banknak a kártyaszolgáltatás?
Három évtizede az MKB volt az első magyarországi pénzintézet, amely bankkártyát adott ügyfeleinek. A kerek évforduló jó apropó ahhoz, hogy megújítsuk bankkártya-portfóliónkat. A kártyák vizualitása a magyar népi díszítőművészet elemeihez nyúl vissza, így már a kártyaképekben is megjelenik az MKB-ra egyébként is jellemző a tradíció és innováció. Büszkék vagyunk arra, hogy a kártyák kinézetét saját marketing szakembereink alkották meg. A tartalmi oldalon a cél nem a kártyaszám növelése, hanem a minőség, ezért kiemelt fontosságot szentelünk annak, hogy a kártyák mögötti szolgáltatások minél szélesebb kört fedjenek le. Már a tervezés szakaszában nyilvánvalóvá vált, hogy céljaink elérése érdekében összpontosítani kell az erőforrásainkat, ebből született a döntés, hogy mostantól kizárólag Mastercard kártyákat értékesítünk. A Mastercard kiváló partner, ügyfeleink igényeinek megfelelő, valóban személyre – pontosabban a bankra szabott – megoldásokat biztosítanak számunkra.
A kártyasorozat cseréjéről beszélünk. Milyen lépésekben zajlik a megújulás?
Ügyfeleink a soron következő kártyacserekor már az új arculattal rendelkező betéti kártyákat kapják meg. Ezzel párhuzamosan a vállalati kártyákat is cseréljük. A legkomolyabb lépéseket a prémium szegmensben tettük, ami érthető, hiszen pénzintézetünknél egyre hangsúlyosabb ez az üzletkör. Ügyfeleink megbecsültségét jelzi, hogy akik korábban Gold kártyák tulajdonosai voltak – a kártyák érvényességi idejének lejárta után – Mastercard Platinum kártyát kaphatnak kézbe. Ez a jelentős minőségi lépés – természetesen – nem jelent többletköltséget ügyfeleink számára. A kártyához járnak a Mastercard prémium kártyaszolgáltatásai: a Budapest Sportarénában fenntartott külön beléptető sor, a Liszt Ferenc repülőtéren a reptéri gyorsítósáv használata csomagellenőrzéskor, illetve Budapesten és Bécsben a Mastercard váró használata. Számukra ingyenesen vezetjük be a Flight Delay Pass szolgáltatást: ha a repülőjáratuk 2 órát meghaladóan késik, a kártyabirtokosok ingyen léphetnek majd be a reptéri lounge-okba szerte a világon, hogy exkluzív környezetben várhassák az indulást – ennek költségekeit a bank átvállalja. A most életbe lépett változtatásokon túlmenően egyéb kártyatermékeink megújítását is folytatjuk.
Mivel tud még ennél is többet a Magyarországon először Önöknél debütáló Mastercard Elite World bankkártya?
A kártyatársaság kifejezett célja, hogy World Elit kártyával a top prémium kategóriának nyújtson olyan szolgáltatásokat, amelyek stabil, folyamatos ügyfél elégedettséget garantálnak: cél nem a luxus, hanem a prémium érzés biztosítása. Az, hogy az ügyfelek időről időre olyan szolgáltatásokat kapjanak, amelyekre talán nem is számítottak, de kifejezetten hasznosak számukra. Ez a megközelítés teljesen azonos az MKB gondolkodásával, ilyen elvek mentén tudtuk kialakítani a kártya induló szolgáltatásait.
Melyek ezek?
A kártyabirtokosok a Mastercard World Elite-tel Földünk 11 ezer reptéri várójába, évi 5 alkalommal díjmentesen léphetnek be. A csomag része egy kiemelt utasbiztosítás is. Új elem az, hogy ügyfeleink kiemelt orvosi call center szolgáltatást is igénybe vehetnek, amely az orvosi szakvélemény biztosítása mellett a betegirányításban is segít. A World Elite-tel ingyenes a saját automatákból történő készpénzfelvétel, az ellopott vagy elveszett kártyát a világ bármely pontjára, két napon belül, díjmentesen pótoljuk. A World Elite ügyfelek számára dedikált telefonos ügyfélvonalat biztosítunk, ahol azonnal operátor munkatársainkkal beszélhetnek. Fontos hangsúlyoznom, hogy az új szolgáltatások kialakítását megelőzően ügyfeleinket is megkérdeztük a fejlesztés irányairól annak érdekében, hogy igényeik alapján sikerüljön minél pontosabban szegmentálni a bankkártyák mögötti szolgáltatásokat.
Milyen igényeket tárt fel a kutatás a prémium ügyfélkörben, amely segítette a kártya szolgáltatásainak megtervezését?
Nem csak arról van szó, hogy a prémium ügyfél réteg magasabb jövedelemmel rendelkezik; a felmérés egyértelműen visszajelezte, hogy ebben a körben az átlagosnál sokkal nagyobb szerepet játszik a munka és a magánélet egyensúlya, a kényelem és a biztonság. Az érintett kör hajlandó olyan szolgáltatásokért többet fizetni, amivel időt spórol vagy kényelmesebbé teszi saját idejének eltöltését. Az ilyen igényeket elégíti ki a reptéri gyorsítósáv, a Papp László Sportaréna dedikált beengedő kapuja, a reptéri vagy a Sportarénában lévő lounge szolgáltatás vagy a Magyarországon újdonságot jelentő orvosi call center szolgáltatás. Ahogy már említettem, a közeljövőben további, hasonló szolgáltatásokkal tervezzük bővíteni a kártya szolgáltatásait.
Az MKB a digitalizációban élen járó bankként aposztrofálja magát. Ezen elvek mentén nem csekély az a szolgáltatás, hogy az Elite World ügyfelek külön, várakozás nélküli telefonvonalon tudják intézni ügyeiket?
Egyrészt az előzetes kutatások alátámasztották, hogy az érintett ügyfélkörnek kifejezett igénye van az élőszavas ügyfélszolgálatra, s bizonyos esetekben – mint például az orvosi call center szolgáltatás – ez megkerülhetetlen. Másrészt – természetesen – az érintett kör számára valamennyi digitális erőforrásunk elérhető, köztük több, kifejezetten ennek a körnek tervezett online megoldással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.