BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kutatás-fejlesztésben bővít a Siemens Mobility – Multiként is hazai vállalatnak vallják magukat

Innovatív, itthon fejleszt, hazai hozzáadott értéket teremt és a hazai iparral működik együtt a cég.

A Siemens Mobility Kft. jelenleg 250 főt alkalmaz, ebből 150-en a legmodernebb vasúti fejlesztésekkel foglalkoznak. A magyar-, és a nemzetközi piacra dolgoznak a Siemens külföldi részlegeivel együttműködésben. A cég vállalta, hogy a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával, 120 fővel bővíti kutatási és fejlesztési részlegét.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: Az egyik érdekes fejlesztési területünk a DS3, vagyis a felhőben elhelyezett biztosítóberendezés, amelynél a helyszíni elektronikus vagy az elavult jelfogós berendezések helyett a vasúti forgalomirányítás a felhőben, digitalizálva valósul meg.

Ezt tavaly világelsőként mi helyeztük üzembe az ausztriai Achauban.

A DS3 olyan csúcstechnológia, amely a következő évtizedre válik majd általánosan elfogadottá. A másik kiemelkedő fejlesztésünk a vasúti járművek vezető nélküli üzeme. Magyarországon a 4-es metró alkalmas a vezető nélküli üzemre, ennek automatizálási berendezéseit a Siemens telepítette 2014-ben, azóta az komolyabb üzemzavarok nélkül, balesetmentesen működik. Ez is bizonyítja, hogy a vezető nélküli rendszereknek van létjogosultsága a vasúton. Most arra készülünk, hogy a körúti Combino villamosok egyikére vezetéstámogató rendszert telepítsünk és a BKV-val városi körülmények között teszteljük azt. A fenti témák mágnesként vonzzák a fiatal tehetséges mérnököket és informatikusokat a cégünkhöz – emelte ki az ügyvezető.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója. Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

Kulcsszavak: innováció, hazai ipar

A Siemens Mobility Kft. a magyar közlekedés fejlesztését szolgálja elsődlegesen. A Siemens több mint 130 éve van jelen itthon: 1887-ben a Nyugati pályaudvar és a Király utca között az első villamos próbavonalat ők létesítették. Ezzel Budapest úttörő szerepet vállalt az európai városok sorában. 1896-ra Siemens technológia révén jött létre a kontinentális Európa első földalatti vasútja, a magyar iparral szorosan együttműködve. Az innováció és a hazai iparral való szoros együttműködés azóta is meghatározó számukra.

Dr. Ludvig László kifejtette:

Segítjük partnereink fejlődését és a hazai szakemberképzést.

Támogatjuk a Budapesti Műszaki Egyetemen a Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék újbóli létrehozását. Magyar cégnek valljuk magunkat, ezért kötöttünk elsők között stratégia megállapodást az állammal. Jelentős helyi hozzáadott értéket hoznak létre a budapesti cégünknél dolgozó alkalmazottak. Ennek a helyi kompetenciának a továbbfejlesztése a jövőben is kiemelt célunk. A legfontosabb infrastruktúra megbízásokat a vasúti automatizálási és villamosítási területeken nyerték el. Múlt év decemberében üzembe helyezték a Ferencváros és Székesfehérvár közti vonalszakaszon az ország első ETCS Level 2 vonatbefolyásoló rendszerét.

Vectronok a csúcson

A vasúti járművek szegmensében elsősorban a villamos mozdonyok kapcsán ismert a Siemens neve. Az ügyvezető szerint a vállalat sikerterméke a Vectron, amelyből a mai napig 1030 darabot adtak el 54 üzemeltetőnek.

Dr. Ludvig László elmondta:

A Vectronok hazánkban is „itthon vannak”.

Eddig 250 Vectron kapott magyar hatósági engedélyt, a Rail Cargo Hungária a közelmúltban engedélyeztetett egy nagyobb flottát az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a MÁV és a Siemens közreműködésével. 11 mozdonyt adtunk el a GYSEV-csoport részére, amelyeket soproni műhelyükkel együttműködve tartunk karban. E karbantartás volumene egyébként meghaladja a mozdonyok árát. A MÁV-START Zrt. IC+ jármű programja is közismert, a szolnoki kocsigyártást a 200 km/h-ás légrugós forgóvázakkal támogatjuk – tette hozzá.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója. Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

Jövőbe mutató technológiák

Közúti forgalomirányító központokkal, jelzőlámpás forgalomirányítással és a parkolás automatizálásával is foglalkozik a cég. A jövőbe mutató Car2X technológiájuk a járművek és az azokat körülvevő infrastruktúrák együttműködéséről szól, a vezetéstámogató majd a vezető nélküli önvezető közlekedést támogatva.

A Siemens budapesti közúti forgalomirányító központjában telepített pilot rendszer lehetőséget teremt, hogy az arra alkalmas járművek a sebességüket, haladási irányukat és pozíciójukat eljuttassák a központba, amely az adatokat feldolgozva a leghatékonyabban irányítja a város közlekedését, valamint információkat küld a járműveknek. – Magyarország számunkra egy stabilan fejlődő kulcspiac, ahol egy multinacionális csoport részeként, ugyanakkor magyar vállalatként helyi erőforrásokra és helyi kompetenciákra támaszkodva hosszútávon szeretnénk biztosítani a jelenlétünket – zárta az ügyvezető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.