A jelenlegi gazdasági helyzet, valamint az élelmiszer-kereskedelemben tapasztalható rég nem látott sajátos nehézségek a szektor valamennyi szereplőjét kihívások elé állítja. Ám a Coop elkötelezett amellett, hogy a magas infláció ellenére csökkentse a terheit annak a másfél millió vásárlónak, aki naponta ellátogat a lánc valamelyik üzletébe.
Országszerte több száz terméket kínál akciós áron üzleteiben a Coop üzletlánc, amellyel a vásárlók minden nap jelentősen spórolhatnak. A csökkentett áron kínált termékek köre hetente változik, folyamatosan bekerülnek az akciós választékba a vásárlók által kedvelt friss és tartós tejtermékek, húsáruk és felvágottak, de nemcsak a gyártói, hanem az eleve kedvező saját márkás termékeiből is válogat az akciói összeállításakor az üzletlánc.
A kedvező árak az ország 1400 településén megtalálható 2200 boltban elérhetők, az akciós kínálat ugyanakkor bolttípusként változik: a Coop Szuper Plusz kategóriájú üzletekben a legszélesebb a választék, például minőségi pékáru, friss zöldségek és gyümölcsök, prémium- és mentes termékek is olcsóbb áron várják a vásárlókat.
Az akciókon kívül a beszállítókkal való folyamatos tárgyalásoknak köszönhetően a fogyasztói árak tartós és folyamatos csökkentését is érzékelhették a vásárlók az elmúlt időszakban a Coop üzleteiben, főként a tejtermékek, tészták, húskészítmény és papíráru termékkategóriában. Az elkövetkező időszakban további árcsökkentések várhatók, amelyekkel a vásárlók terheit igyekszik csökkenteni az üzletlánc.
A Coop Klub programban további kedvezményes ajánlatok várják az üzletlánc törzsvásárlói programjának egymillió résztvevőjét. A szintén hetente változó Coop Klub árak, egyedi kedvezmények a Coop Klub-emblémával ellátott üzletekben, törzsvásárlói kártyával érhetők el. A kártyával járó kuponkedvezményeket, pontgyűjtő akciókat és akciós kínálatot már mobilapplikációs alkalmazással is kényelmesen el lehet érni.
Az üzletlánc elkötelezett az iránt is, hogy az ország 1400 településein is biztosítsa a folyamatos áruellátást, és fontosnak tartja, hogy a kínálatában meghatározó helye legyen a magyar élelmiszeripar jó minőségű termékeinek.
Az akciókon és árcsökkentéseken túl szakadatlan lendülettel zajlanak a működési és technológiai fejlesztések a Coop Csoporton belül, aminek célja a még költséghatékonyabb működés mellett a vásárlói élmény és a szolgáltatások színvonalának fejlesztése nemcsak a nagyvárosokban, hanem a legkisebb településeken is.
Országos szinten 461 kistelepülésen 25-30 milliárd forint önrész mellett valósulnak meg a csoportszintű fejlesztések az idei év végéig. A 91 helyszínen tervezett kispostai tevékenység már 75 üzletben elérhető, de június végéig az összes helyszínen elkészül.
Az országos szintű innovációk legfrissebb eredménye a tavaly elindított Szuper Plusz boltkategória, amelynek célja, hogy egy komplex szolgáltatási mix kialakításával teremtsen új értéket a hazai kiskereskedelemben. Ez jelent egyfelől a megszokottnál szélesebb termékválasztékot, figyelembe véve a speciális vásárlói igényeket is, például egészségtudatos, prémium-, illetve folyamatosan megújuló akciós termékköröket. Másfelől minőségi vásárlói környezetet biztosít a megkülönböztetett külső és belső arculat révén. Az üzlettípus kialakításánál kiemelt szerep jut a környezettudatossági szempontoknak és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. Ebben a kategóriában országszerte jelenleg félszáz üzlet működik, amely minimum 350-400 négyzetméter alapterületű, de év végére további 10 nyitását tervezi a lánc.
A kereskedelmi csoport folyamatosan keresi és vezet be digitalizációs és automatizációs új megoldásokat. Elindult a tesztelése az önkiszolgáló kasszák alkalmazásának, így jelenleg 9 franchise-üzletben 30 ilyen kasszánál fizethetnek a vásárlók. A boltok kiszolgálását végző régiós nagykereskedelmi tagok raktárainál is folyamatosak a logisztikai, valamint az áruátvételt és -kiadást támogató digitalizációs fejlesztések.
Egyre több Coop-tagvállalat fordít figyelmet az energiatakarékossági, fenntarthatósági célokra, aminek a kiterjesztését stratégiai szinten kezeli a Coop Csoport. A beruházások jellemzően a hűtési-fűtési rendszerek modernizációjára, az üzletek világításának LED-es korszerűsítésére és ajtózott hűtőberendezéseket alkalmazására terjednek ki.
Kiemelkedik a fejlesztések közül a napelemes rendszerek telepítése, amelyet eddig 225 boltnál építettek ki, az év végére azonban az 500-at is elérheti az ezzel a technológiával felszerelt boltok száma. Emellett a cégcsoport több logisztikai bázisánál 50–500 kW közötti erőműrendszerek telepítésére is van példa.
A környezettudatosság jegyében az üzletlánc a hazai kereskedelmi szereplők közül elsőként 2017-ben indította el használt étolaj-visszagyűjtő szolgáltatását a Coop Olaj pontokon. Mára az 500-at is meghaladja azon boltok száma, ahol élhetnek ezzel a lehetőséggel a vevők, a Szuper és az új Szuper Plusz kategóriájú üzletekben ez már alapszolgáltatás, de megjelent már több ABC üzletben is. A vásárlókat ösztönözve minden leadott szűrt használt étolaj litere után egy 100 forintos kupont ad a Coop, amely bármilyen termékre levásárolható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.