Már hozzászokhattunk, hogy minden tendenciára a koronavírus-válság ad magyarázatot, most sincs ez másként. Egy évvel ezelőtt a korlátozások elején
Az e-kereskedelem azonnal a saját javára tudta fordítani a helyzetet; a biztonságosabb online vásárlás egyre népszerűbbé vált.
A megkérdezett marketingszakértő szerint azonban sokan félreértettük az akkor kialakult helyzetet. Az uralkodó nézet szerint jelentősen nőtt az aktív vásárlói bázis, vagyis
A szakértő szerint azonban ez téves következtetés volt, hiszen a növekedési plafon megakadályozta, hogy nagy tömegek lépjenek be az aktív online vásárlók táborába.
A piac növekedését elsősorban a vásárlási gyakoriság növekedése táplálta, vagyis akik már korábban aktív vásárlónak számítottak, egyre gyakrabban használták a webáruházak szolgáltatásait. Így fordulhatott elő, hogy a 2020 második negyedévében az e-kereskedelem növekedése elérte a 47%-ot. A harmadik negyedévet sokkal kisebb növekedés jellemezte, mintegy 19%-ot mérhettünk. Az utolsó negyedévben azonban minden összeállt; a webáruházak felkészültek a vásárlói rohamra, az ellátási láncok zavartalanul működtek, új érintésmentes csomagautomata szolgáltatások jelentek meg, ráadásul felerősödött a járvány, ami újra a lakásaikba száműzte az embereket. Ennek következményeként
Mindemellett az e-kereskedelemben más tendenciák is előtérbe kerültek; egyre nagyobb a bankkártyás fizetések aránya, akár utánvét esetén is. Noha a készpénz visszaszorulása természetes folyamat, a járványhelyzet felgyorsította ezt. Másik lényeges trendváltozás a 55 év felettiek egyre nagyobb jelenléte a vásárlói bázisban; egyes felmérések szerint napjainkban az online bevételek negyede ettől a korcsoporttól származik. Nem nehéz megjósolni, hogy a kereskedők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az idősek igényeinek kiszolgálására, illetve az edukációjukra. Utóbbi igencsak gyerekcipőben jár, gyakorlatilag nem tudunk olyan országos kampányról, ami az idősebb generációk alapszintű informálását tűzte ki célul.
Persze most mindenkit az foglalkoztat, merre tart az e-kereskedelem, és mi várható, ha végre visszatérhetünk a rendes életünkhöz. A szakértők szinte kivétel nélkül egyetértenek abban, hogy
Arra kell számítanunk, hogy a poszt-covid időszak új kihívásokat és új lehetőségeket tartogat, tehát újra a jól alkalmazkodó e-kereskedők kerülnek versenyelőnybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.