A világ 24 országában 15 ezer fiatalt kérdezett ki a Viacom International Media Networks amerikai médiacég. Az olasz 11-31 éveseket érintő vizsgálat eredményeit a Corriere della Sera napilap közölte.
Az 1981-2001 között született generáció tagjairól van szó, azaz az egész világon 2,4 milliárd fiatalról, vagyis a teljes népesség 34,3 százalékáról. Létszámuk meghaladja a II. világháborút követő demográfiai robbanás idején született fiatalokét, akik eddig a legnépesebb generációt képviselték.
A felmérés szerint a mai 11-31 évesek iskolázottabbak, tudatosabbak, határozottabbak, mint elődeik, többre vágynak, jártasabbak a technológiában és erős bennük az együttműködési készség.
Az ehhez a korcsoporthoz tartozó olasz fiatalok száma 12 millió, ami az olasz lakosság 20 százalékával egyenlő. Világképüket a Corriere della Sera "aggasztónak" nevezte. Az olasz fiatalok ugyanis boldogtalanoknak mondták magukat, náluk csak a japán, a szingapúri és az egyiptomi kortársaik pesszimistábbak. Még a gazdasági válságtól jobban sújtott spanyol és görög fiatalok is boldogabbnak érzik magukat az olaszoknál.
Az olasz fiatalok 70 százaléka büszke arra, hogy olasznak született, miközben a nemzeti büszkeség világátlaga 83 százalék. Hatvan százalékuk gondolja úgy, hogy jobb lenne külföldön élni, míg nemzetközi méretekben az ezt vallók átlaga 34 százalékos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.