Ligeti Miklós elmondta, hogy a Fidesz-KDNP a Civil Összefogás Fórum (CÖF) és a kormány segítségével kétszeresen lépi túl a törvény által meghatározott egymilliárdos határt a választások előtt több mint egy hónappal, és az is látszik, hogy ennek semmilyen következménye nem lesz. A TI nyomon követi a köztéri óriásplakátokat, a médiahirdetéseket, a direkt marketing eszközöket (postai levél, sms, telefon, személyes megkeresés), és a pártrendezvényeket is.
Beárazták a pártok által kampánystábra, közvélemény-kutatásokra és promóciós tárgyakra fordított költéseket is. A felmérés szerint 20 forintos darab árral számolva a szórólapokat a Fidesz-KDNP 58 milliót, az Összefogás 47,5 milliót, a Jobbik 39,6 milliót míg az LMP 16,3 milliót költött csak szórólapokra. 2010-ben a TI szerint az MSZP és a Fidesz a megengedett 386 millió helyett 1,2-1,5 milliárdot költött a kampányra.
Ligeti szerint a kormánypártok kampányát „civilnek tűnő” hirdetések is segítik, a CÖF november és február között erre 570 milliót szánt. A kormány november óta 540 milliót költhetett a „Magyarország jobban teljesít” és a rezsicsökkentést népszerűsítő kampányára. Ligeti szerint az új kampányfinanszírozási törvény alkalmatlan a kampánykorrupció felszámolására, például nem tiltja a kampány kiszervezését a civil szervezeteknek, nem szabnak gátat a kormányzati korteskedésnek.
„Örülünk annak, hogy a TI is részt vesz a kampányban, mi az ő költségeiket nem fogjuk az MSZP költségeihez számítani” – közölte Gulyás Gergely. A Fidesz képviselője elmondta: a törvényi kereteket betartó Fidesz nem lát rá a CÖF gazdálkodására. Sérelmezte, hogy ugyanezeket a kutatásokat nem készítették el, amikor „2006-ban a Gyurcsány-kormány nagyságrendileg több pénzt költött el egyértelműen nem tájékoztatásra, hanem meghamisított adatokkal a választók félrevezetésére”.
Az idén az előzetesen becsülteknél (és a 2010-es kétfordulós voksolásnál) is drágább lesz a már egyfordulóssá vált parlamenti választás 6-6,5 milliárdos költséggel. Ligeti lapunknak ezzel kapcsolatban azt mondta: a demokrácia pénzbe kerül, nem a költségek nagysága a kérdés, hanem az, hogy ezt a pénzt mennyire átláthatóan költik el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.