BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lejárt a hagyományos álláshirdetések korszaka

Negyvenezer fiatal kegyeiért küzdenek a vállalatok, őket azonban már nem lehet elérni egy A/4-es oldalnyi követelménylistával.

Negyvenezer fiatal kegyeiért küzdenek a vállalatok, őket azonban már nem lehet elérni egy A/4-es oldalnyi követelménylistával. A cégek által célzott munkavállalóknak ráadásul mindössze 5 százaléka bújja aktívan a klasszikus állásportálokat – egyre inkább alternatív megjelenési helyeken lehet őket elérni. Egy hazai munkaközvetítő Facebookra posztolt hirdetésein keresztül például csak májusban több mint ezer jelentkezés történt – közölte a DreamJobs.

Az itthon maradt fiatalokra hajt mindenki

A tehetséggondozással foglalkozó Milestone Intézet szerint mindössze negyvenezer 85 és 92 között született, diplomás fiatal él ma Magyarországon nagyvárosokban. Gyakorlatilag az összes cég az ő kegyeikért versenyez csocsóasztal, babzsákfotel, kreatív munkakörnyezet és jó fej kollégák ígéretével. A verseny ahhoz vezet, hogy a munkakeresők már alig tudnak különbséget tenni a hirdetések között, több mint 80 százalékuk pedig megkérdőjelezi azok igazságtartalmát.

A munkáltatók számára az egyre több betöltendő álláshely mellett az a legnagyobb kihívás, hogy a dolgozók nagy része, bár nyitott lenne a váltásra, nem keresi a lehetőségeket. Erre világított rá a Randstad kutatása, amiből kiderült: a dolgozók alig öt százaléka keres aktívan új munkahelyet, és 17 százalék csak nézelődik – pedig a munkavállalók 61 százaléka nyitott az új lehetőségekre. A cél tehát, hogy megtalálják ezeket az embereket, ennek módjával kapcsolatban viszont gyakran a sötétben tapogatóznak a cégek – olvasható a DreamJobs közleményében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.