A pekingi környezetvédelmi minisztérium múlt hónapban kiadott rendelete szerint 28 nagyvárosban több ezer kisvállalatnak a leginkább szennyezett levegőjű téli hónapokban, november elsejétől a felére kell csökkentenie a dízel üzemű kamionokkal bonyolított ömlesztett teheráru-szállítási forgalmát. Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalat számára pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk.
Egyes tartományokban még ennél is szigorúbb szabályok lépnek életbe, mégpedig állandó jelleggel. Hopej (Hebei) és Honan (Henan) tartományokban egyes acélipari vállalatoknak kilencven százalékra kell emelniük a vasúti áruszállítás részarányát a jelenlegi 50-60 százalékról. Az északi tartományokban pedig egyes acélipari vállalatoknak még termelési kapacitásukat is ötven százalékkal kell csökkenteniük a téli hónapokban.
Az intézkedés gigantikus tételeket érint. A 43 milliárd tonnás áruforgalom 77 százalékát bonyolították tavaly közúton Kínában és mindössze nyolc százalékát vasúton.
Kína 120 ezer kilométeres vasúti hálózattal rendelkezik. Ennek ellenére az ömlesztett teheráru szállítása sok esetben csak közúton oldható meg ésszerű keretek között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.