Szerdán és csütörtökön 2400 járatából több mint háromszázat törölnek a spanyol, a portugál, az olasz és a belga fedélzeti legénység munkabeszüntetése miatt. Azaz az ír diszkont légitársaság története legnagyobb sztrájkjára készül a héten.
A Ryanair sokáig nem ismerte el a szakszervezeteket, majd a tavaly októberben a személyzet hiánya miatt bejelentett járattörlések óta több országban is megkezdhette tevékenységét több pilóta- illetve légiutas-kísérő érdekképviselet. Ezzel is magyarázható, hogy a Ryanair az első nagy sztrájkot élheti meg a héten.
A személyzet a munkakörülményekre panaszkodik. Állításuk szerint az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten, betegszabadságra pedig csak akkor mehetnek, ha személyesen jelennek meg az orvosi igazolással. Emiatt a személyzet 34 pontból álló, a munkakörülményeiket javító követelést fogalmazott meg.
A Ryanair hétfőn megerősítette 1,25-1,35 milliárd eurós éves nyereség előrejelzését, ami elmarad a március végéig tartó pénzügyi évben elért 1,45 milliárd eurótól.
Az egyik elemző szerint a sztrájk hangulatromboló, és rövid távú kockázatot jelent a nyereségre nézve, hosszabb távon azonban nem befolyásolja a Ryanair verseny- és pénzügyi helyzetét.
A Ryanair hétfőn jelentette be, hogy a június végével záródott pénzügyi első negyedévében az adózott eredménye 319 millió euró lett. Ez 20 százalékkal kisebb ugyan az egy évvel korábbinál, de felülmúlta a szakértők által várt 305 millió eurót.
Az utasok a kiszedett bőröndökből próbálták gyorsan kivenni azokat a fontosabb dolgaikat, amikre szükségük lesz addig is, míg meg nem érkezik az egész bőrönd a Kanári-szigetekre. Körülbelül egy hete, július 15-én történt egy hasonló eset, amikor a Ryanair rendben elvitte a Kanári-szigetekre az utasokat, addig a csomagjaik Budapesten maradtak és csak szerdán kapták meg őket. Minderről az utasok leszállás után értesültek. Akkor meghibásodott szállítószalagról és elkevert csomagokról beszéltek a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.