A MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. a ma délelőtt 10 órát jelölte meg a 115 mozdony szállítására kiírt tenderére érkező pályázatok beadási határidejeként, illetve annak jelzéseként, hogy az adott társaság részt kíván venni a tárgyalásos eljáráson. A Világgazdaság megtudakolta a hazai és az európai térségi sínekre mozdonyokat gyártó társaságok közül héttől, érdekli-e őket a lehetőség, amely első körben két és három áramrendszerű villamos mozdonyok szállítására, az üzemeltetésükhöz szükséges készlet átadására és kapcsolódó szolgáltatásokra szóló keretmegállapodásra vonatkozna.
Természetesen érdeklődünk, a Siemens Mobility hagyományos mozdonyszállító a magyar vasúti piacon
– válaszolt a cég, emlékeztetve, hogy a Siemens már évtizedekkel ezelőtt, egy nyugat-európai munkaközösség tagjaként szerepet vállalt a V43 sorozatú villamos mozdonyok fejlesztésében. A MÁV-Start éppen ezeket a mára elavult, Szili fantázianevű vontatójárműveket váltaná ki korszerűbbel. A 2000-es évek elején a Siemens Eurosprinter villanymozdonyokat is szállított, ezeket Magyarországon Taurusként ismerik.
Arra azonban a társaság egyelőre nem kívánt válaszolni, hogy a mozdonyai megfelelnek-e a kiírásban szereplő elvárásoknak, mondván: a pályázat még tart. Általánosságban a Vectront a közelmúlt legsikeresebb mozdonytermékének tartják: a márkából a Siemens Mobility már több mint 980-at adott el 49 ügyfélnek. E mozdonyok 2010 óta több mint 280 millió flottakilométert tettek meg Európában, és Magyarország mellett további tizenhét országban van típusengedélyük. „A határokon átnyúló forgalmi követelményekkel történő folyamatos összehangolás a Vectron további sikereit biztosítja” – emelték ki.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.