BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyomuk veszett a bérlettel közlekedőknek

Csak a havi bérletek főbb kategóriáiban több milliárd forint kiesést könyvelhetett el májusig a fővárosi tömegközlekedés.

Mintegy 1,2 millió darab havi bérlettel adott el kevesebbet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) az idén január és május között, mint a tavalyi hasonló időszakban – derült ki abból az adatszolgáltatásból, amelyet a fővárosi cég a Világgazdaság kérésére állított össze.

A lapunk által ennek alapján elvégzett számítás szerint míg 2019 első öt hónapjában csaknem 3,2 millió havi jogosultságot váltottak meg a természetes és nem természetes személyek, a köz- és felsőoktatásban tanulók, valamint a nyugdíjasok,

addig 2020-ban kétmillió darabnál is kevesebb bérletet vásároltak.

Fotó: Markovics Gábor MG/ Ripost

A kiesés összege – abból kiindulva, hogy a havi fővárosi bérlet természetes személyeknek 9500, nem természetes személyeknek 10 500, a közoktatásban és felsőoktatásban tanulóknak 3450, a nyugdíjasoknak pedig 3330 forintba kerül – magasabb lehet 8,2 milliárd forintnál.

A drámai visszaesés egyértelműen a koronavírus-járványnak, valamint az ennek kapcsán hozott óvintézkedéseknek tudható be.

A BKK januári értékesítési számai még minimális növekedést mutattak: akkor a fent megnevezett bérlettípusokból összesen 673 ezernél is több fogyott, ami félezerrel haladta meg az egy évvel korábbi darabszámot.

A mostani februári adat szinte teljes egészében megegyezett az előző évivel (620 ezer),

márciusban viszont már a 643 ezres bázishoz képest majdnem 33 százalékos törés állt be.

A 433 ezres eladásban már tükröződött a veszélyhelyzet és a kijárási korlátozás kihirdetése. A budapesti tömegközlekedési bérletek értékesítésében áprilisban következett be a mélypont.

További részletek a Világgazdaság pénteki számában

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.