BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Viszik a céges bankkártyákat a hazai vállalatok

Meglehetősen gyors ütemben növekedett tavaly a vállalati bankkártyapiac, így nem elképzelhetetlen, hogy az eddig kissé alulreprezentált céges plasztikok aránya is emelkedett a kibocsátott kártyákon belül – számoltak be a lapunk által megkérdezett hitelintézetek.

A CIB Banknál például 55 százalékkal több aktív kártya volt forgalomban 2008-ban, ezen belül a mikrovállalati szegmens által használt plasztikok mennyisége egyötödével növekedett. Hasonló dinamikáról számolt be a többi szereplő is: a Budapest Banknál csaknem negyedével, az UniCreditnél majdnem egyharmadával emelkedett a vállalkozói kártyák száma, az OTP Bank pedig elsősorban a forgalomban tapasztalt jelentős bővülést.

A bankok tapasztalatai szerint ráadásul a céges ügyfelek is egyre tudatosabban használják a kártyáikat: a CIB-nél például tavaly 65 százalékkal nőtt a készpénzfelvételek aránya, ám a vásárlási tranzakciók mennyisége hozzávetőlegesen négyszeresére ugrott. 
A jegybank adatai szerint ugyanakkor rá is fért a piacra a gyors bővülés: 2007-ben ugyanis a forgalomban lévő 8,6 millió plasztikból mindössze ötszázaléknyit, 429 ezret használtak vállalkozások, ez ráadásul mindössze néhány száz darabbal haladta meg a 2006-os mennyiséget.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.