A PBB Credit Kft. 2008 márciusa és 2009 májusa között nagy példányszámú hirdetési újságokban közzétett reklámjaiban rövid, 1-3 napon belüli hitelfolyósítást ígért, és egyedülállóként hirdette szolgáltatását. A GVH eljárása azt hivatott megválaszolni, hogy megfelelő volt-e az ügyfeleknek adott tájékoztatás a PBB Credit Kft. által hirdetett szolgáltatások lényeges tulajdonságai tekintetében.
Azt állapította meg, hogy a „Gyorshitel akár 1 nap alatt” és a „Gyors jelzáloghitel banki háttérrel 24 órán belül is” tájékoztatások valótlanok. Ezek a szlogenek ugyan nem állították azt, hogy minden kérelmező egy nap, illetőleg 24 óra alatt hitelt kap, de legkedvezőbb esetként ezt az időtartamot tüntették fel, márpedig a hiteligénylés bankhoz beérkezésének napján sohasem került sor a hitel folyósítására, és ezt a céggel kapcsolatban álló bankok nem is ígérték.
A 2 napos gyorshitelekre vonatkozóan valamennyi ügyfél esetében több mint 2 nap telt el a szerződéskötés és a folyósítás között. Tehát ha a folyamat a szerződéskötés napján indult, akkor sem valósult meg a reklámígéret. Az eljárás ráadásul számottevően 2-20 nappal is hosszabb, mint a reklámokban feltüntetett 2 napos határidő.
A 2009 márciusától reklámozott „gyorshitel 3 nap alatt” ígéret tekintetében is azt állapította meg a GVH, hogy valótlan tartalmú.
A PBB Credit által közvetítet hitelekre vonatkozóan a GVH két okból sem látta helytállónak az „egyedülálló” jelzőt. A vállalkozás nyilatkozatai értelmében az egyedi kondíciók az egyes ügyletek elbírálása során minden esetben külön mérlegeléssel kerülnek megállapításra. Ez azt is jelenti, nincs garancia arra, hogy valamennyi hiteligénylő részesül valamennyi kedvezményben, sőt még csak az sem került bizonyításra, hogy részesül legalább egy kedvezményben.
Másrészt a vállalkozás által ígért kedvezmények – a gyorsított hitelbírálás, a kezelési költség elengedése, az óvadék összegének csökkentése, a közjegyzői díj megelőlegezése, esetlegesen a szerződéskötési díj mértékének csökkentése – nem egyedülálló szolgáltatások. A legtöbb pénzintézet és pénzügyi intézmény biztosít valamiféle kedvezményt ügyfelei részére, annak érdekében, hogy ezzel megkülönböztesse magát és termékét a többi szolgáltatótól és termékeiktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.