Játsszon velünk és nyerje meg a jövő évi kötelezőjének a díját!
A felügyelet egy-egy millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-t és az Astra S. A. Biztosító magyarországi fióktelepét. Az Allianz azzal követett el hibát, hogy október 30-án díjhirdetése első oldalának hibás közlése miatt a közzétételnél igénybe vett két országos napilap utolsó oldalán – eredeti díjhirdetésétől elkülönülve – javítottan tette közzé tarifáinak egy részét ugyanazon lapszámokban. A kgfb-rendszer működését meghatározó törvényt azonban sérti, ha a biztosító tartalmi hibát követ el a hirdetmény közlésével, és ezért helyesbítő hirdetményt kell közzétennie. A díjhirdetés alapvető célja ugyanis, hogy az egymás tarifáit nem ismerő piaci szereplők azonos időpontban és helyen, teljes körűen tegyék közzé ajánlataikat.
A PSZÁF szerint az Allianz a helyesbítésre szoruló hirdetményével a fogyasztók számára nem mutatott egyértelműen áttekinthető, valós képet az általa nyújtandó kgfb-tarifákról. A felügyelet ugyanakkor enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság 2010. október 29-i levelében tájékoztatta a hatóságot arról, hogy a hibás díjtarifa-hirdetményével kapcsolatban helyesbítő közlemény megjelentetése iránt haladéktalanul intézkedett.
Az Astra díjhirdetésének több táblázata szintén hibásan jelent meg, ezeket – javítva – e társaság is az érintett napilapok utolsó oldalán – ugyancsak a biztosítói kgfb-díjtarifákat összegző mellékleten kívül, saját díjtarifáitól elkülönülten – tette közzé. E biztosító sem hívta fel azonban a figyelmet eredeti, hibás díjtarifájában, hogy az nem alkalmas a díj meghatározására. Az Astra emellett „kárelőzmény” táblázatainál nem határozta meg hirdetményében, mely időszakban bekövetkezett károk esetén kell alkalmazni a fogyasztóknak a díjszorzót. A biztosító nem tette közzé az idei, vagyis a 2010. évre vonatkozó kgfb-tarifáit sem, noha a törvény szerint ez is kötelezettsége lett volna, annak ellenére is, hogy a társaságnak erre az évre nincsenek szerződései.
A szabályok maradéktalan betartása több más piaci szereplőnek sem sikerült. Az Aegon Biztosító díjhirdetményében olyan, a korábbi években érvényesített díjkorrekciós tényezőket jelölt meg partnerkedvezményének feltételéül, amelyek nem voltak egyértelműen megítélhetők a fogyasztóknak, illetve nem tette közzé a 2011. január 1. előtti kockázatviselési kezdetű szerződések bonus-malus osztályba sorolásához alkalmazandó táblát. A Generali-Providencia Biztosító és a Genertel Biztosító hirdetményekben nem állapított meg alapdíj-kategóriát a 180 kW feletti személygépkocsikra, illetve alapdíjtábláikban nem határozták meg pontosan a „természetes személy” és a „cég” fogalmát.
Az Union Biztosító díjtarifája a díj számításának módját (képletét) nem tartalmazta, s ez – különösen a Kiegészítő Bónusz Őrző biztosításhoz kapcsolódó díjkedvezmény esetében – elbizonytalaníthatja tényleges díjuk mértékét illetően az átlagos ügyfeleket. Az Uniqa Biztosító partnerkedvezménye nem volt egyértelműen értelmezhető az érintett partner cégcsoportoknál alkalmazásban álló jármű-üzembentartók számára, illetve egy másik kedvezmény esetében csak rejtetten (a kedvezmény címében nem jelenítették meg) volt kiolvasható, hogy az korábbi egészségpénztári tagokra is vonatkozik. A Wabard Biztosító egyik hirdetményi feltétele pedig nem felelt meg a törvény által meghatározott gépjárműflotta fogalmának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.