Az építőipari anyagok gyártásában érdekelt társaság a közelmúltban két sikeres tőzsdei részvényaukciót is végrehajtott, így jutva ezzel új forrásokhoz.
A Masterplast először márciusban tartott egy zártkörű részvényaukciót az intézményi befektetőknek, amely 1,1 milliárd forintot hozott. A május végi, kisbefektetőknek tartott aukción a tervezett 1,2 milliárd forint értékben felkínált értékpapír helyett 720 millió forintért sikerült részvényeket értékesíteni.
Tibor Dávid, a társaság vezérigazgatója szerint viszont a lakossági aukció is sikeres volt, annak ellenére, hogy a tervezett mennyiséget nem sikerült eladni. A vezérigazgató az aukciót különösen annak fényében tartotta sikeresnek, hogy az utóbbi időszakban rendkívül kedvezőtlen a hangulat a világ tőkepiacain. Azt is a tranzakció eredményeként értékelte a társaság vezetője, hogy kellően széles körből, kilenc brókercég ügyfeleitől érkezett ajánlat. (A befektetők teljes ajánlatából 1 millió 140 ezer 931 darab részvényre szóló igényt fogadtak el 630 forintos egyensúlyi áron. Így az aukción gazdát cserélő részvények értéke 718,8 millió forint volt.) Tibor Dávid szerint a két aukción befolyt összegből beruházási céljaikat meg tudják valósítani, a felvásárlásokra szánt keretüket viszont kissé szűkítik.
Növekvő árbevétel az első negyedévben
Az 1997-ben alapított Masterplast részvényeit tavaly novemberben vezették be a budapesti tőzsdére. A cég a régió egyik vezető építőipari szigetelőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalata, Kelet-Közép-Európa 13 országában van jelen. A Masterplast az első három hónapban 14,9 millió eurós árbevételt ért el, ez 14 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakáét, és a tavalyi utolsó negyedévihez képest is gyorsuló növekedést mutat. A külföldi piacok közül a legnagyobb mértékben Lengyelországban nőtt az árbevétel.
VG-összeállítás Növekvő árbevétel az első negyedévben Az 1997-ben alapított Masterplast részvényeit tavaly novemberben vezették be a budapesti tőzsdére. A cég a régió egyik vezető építőipari szigetelőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalata, Kelet-Közép-Európa 13 országában van jelen. A Masterplast az első három hónapban 14,9 millió eurós árbevételt ért el, ez 14 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakáét, és a tavalyi utolsó negyedévihez képest is gyorsuló növekedést mutat. A külföldi piacok közül a legnagyobb mértékben Lengyelországban nőtt az árbevétel.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.