BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

150 milliót kapott a magyar gasztro közösségi oldal

A magyar startup december 11-én, a Kitchen Budapest (Kibu) Demo Dayen jelentette be, hogy ősszel 580 ezer dolláros befektetést kapott amerikai és hazai angyalbefektetőktől. Az ingyenes, lokációalapú ételmegosztó alkalmazás segítségével a felhasználók beleshetnek egymás konyháiba, hogy inspirációt, ötleteket kapjanak, ételeiket pedig akár fizikailag is megoszthatják egymással.

A befektetés bejelentésével egy időben a csapat jelezte, hogy a bétaalkalmazást leszedik az App Store-ból, és az elmúlt év tapasztalatait figyelembe véve újraépítik azt, majd jövő tavasszal, az Egyesült Államokban indítják újra. A jelenlegi árfolyam közel 150 millió forintos befektetést a programozói csapat növelésére, és az amerikai piac tesztelésére fogják költeni.

Az ötfős magyar csapat tanácsadóként a háta mögött tudhatja többek közt Árvai Pétert, a Prezi ügyvezetőjét is, aki mentori szerepben fél éve támogatja a Piqniqet. Kiss Tamás, a Piqniq egyik alapítója elmondta: “Másfél éve azon dolgozunk, hogy ledöntsük az emberek konyháit elválasztó falakat, hogy az azokban megbúvó tudás és ételek szélesebb körhöz juthassanak el, és összekötőkapocsként szolgáljanak tényleges, fizikai közösségek kialakulásában is.” A több évet Amerikában eltöltő Kiss kérdésünkre elmondta: „Először az amerikai piacot kell meghódítani, mert onnan jönnek a trendek, és ott van nagyobb piaci ismeretünk is, de ettől függetlenül a továbbiakban is Budapestről fogjuk irányítani a céget.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.