A fejlesztést az indokolja, hogy minden 10. ügyfél - főleg a 30 évnél fiatalabbak - már kizárólag a digitális megoldásokat választják pénzügyeik intézésére egy felmérés szerint, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A rutinfeladatok intézése miatt, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés, ma már egyre kevesebben mennek be a bankfiókba. Ehelyett kényelmesen, otthonról vagy út közben a mobil eszközeiken intézik pénzügyeiket az ügyfelek. Ezt sok esetben a bankok kedvező tarifákkal is honorálják.
A közlemény idézi Bába Ágnest, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta: a bank 2013-ban indította el ingyenesen letölthető mobilbank alkalmazását, mely navigációval kiegészített ATM-, fiók- és széfkereső szolgáltatással jár együtt. Az applikációt 68 százalékban Androidos készüléken használják az ügyfelek, 32 százalékuk pedig iPhone-on használja az alkalmazást - tette hozzá.
A bank országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat, több mint 4000 munkatársa van. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.
A bank saját tőkéje a szeptember végén zárult harmadik negyedévben 172 milliárd forint volt, mérlegfőösszege 2 733 milliárd forint, adózás utáni vesztesége 24,8 milliárd forint volt a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) szerint konszolidált, nem auditált adatok szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.