BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötvenmilliós büntetést kapott a K&H a szerződések és a panaszkezelés miatt

Az MNB összesen 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek közt a szerződések hiányai, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt.

A Magyar Nemzeti Bank 50 millió forintra büntette a K&H Biztosító Zrt.-t a társaság működését érintő nem megfelelő eljárások, a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt. A hatósági ellenőrzés során feltárt számos hiányosság ellenére a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik - közölte a jegybank.

A jegybanki vizsgálat ugyanakkor problémát talált a K&H Biztosító vállalatirányítási, ügymenet kiszervezési és leltározási gyakorlatában, valamint az egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is. A biztosító a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződéseit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási- és feldolgozási, valamint ellenőrzési rendszereit illetően sem felelt meg minden tekintetben a jogszabályi előírásoknak. A vizsgálat nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – hiányosságot tárt fel a K&H Biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási szerződéseinek jogszabály által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban is.

A társaság több esetben megszegte az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is - írta a jegybank. Számos esetben az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, valamint a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat késedelmesen adta meg ügyfeleinek, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan teljesítette. A kgfb-szerződések esetében jelentős arányban mulasztotta el vagy teljesítette határidőn túl tájékoztatási kötelezettségét például a biztosítási évforduló, a várható díjtételek összege, a díjhátralékos ügyfelek felszólítása, a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnése, valamint a kártérítési igények intézése kapcsán. Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek a fedezetlenségi díjfizetésre vonatkozó kötelezettségeikről is.

A jegybank szeptember 30-ig adott határidőt a biztosítónak arra, hogy írásban tájékoztasson a jogsértések megszüntetésére vonatkozó intézkedéseiről.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.