Közel 6 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben az Estée Lauder részvénye, miután a szépségipari vállalat a vártnál alacsonyabb értékesítést prognosztizált az idei évre. Amit a kontinentális Kína nyomasztóan gyenge fogyasztói hangulatával magyarázott.
A kozmetikai konglomerátum hétfőn közölte, hogy becslése szerint a bevétel 1-2 százalékkal csökken a pénzügyi évben,
csalódást keltve az eladások növekedését váró elemzők körében.
Az Estée Lauder arra számít, hogy az egész éves nyereség részvényenként 2,75 dollár lesz, ami jóval elmarad a Wall Street konszenzusától.
A kínai presztízsszépségszegmens értékesítésének várható visszaesése okozza a kiábrándító kilátásokat
– mondta Fabrizio Freda vezérigazgató.
Freda azt tervezi, hogy jövő nyáron visszavonul. A vezérigazgató 2009 júliusa óta volt a posztján. A vállalat nem nevezte meg utódját, csak annyit közöltek, hogy több belső és külső jelölt is szóba került.
A gyorsjelentésből kitűnik, hogy az árbevétel 7 százalékkal, 3,87 milliárd dollárra nőtt a negyedévben, felülmúlva az elemzői becsléseket. De a vállalat 284 millió dolláros, részvényenként 79 centes veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 33 millió dolláros veszteséggel. Az egyszeri tételek kiszűrésével a vállalat részvényenként 64 centes korrigált eredményt könyvelhetett, felülmúlva a várakozásokat.
Az értékesítés várhatóan 3-5 százalékkal zsugorodik a folyó negyedévben.
Az elemzők az eladások növekedését prognosztizálták.
Az egész éves nyereség várhatóan 2,52–2,75 dollár lesz részvényenként, ami jóval elmarad a Wall Street részvényenkénti 3,97 dolláros becslésétől.
Már az idei év elején kitűnt, hogy lecsengett a pandémiás pörgés hatása, lezárultak a bosszúvásárlások. Különösen a luxustermékek kevéssé tehetős vevői vettek vissza a lendületből. A cégek kozkázatos stratégiákat űznek, például áremelésekkel próbálják megőrizni az exkluzivitás látszatát.
A szupergazdagok toplistáján az ágazatot egyedül a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton luxusbirodalom ura, Bernard Arnault képviseli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.