BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bepállott az Estée Lauder a kínai fogyasztók hangulatától

Csalódást keltett az amerikai szépségipari vállalat értékesítési prognózisa. A probléma eredete Kína.

Közel 6 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben az Estée Lauder részvénye, miután a  szépségipari vállalat a vártnál alacsonyabb értékesítést prognosztizált az idei évre. Amit a kontinentális Kína nyomasztóan gyenge fogyasztói hangulatával magyarázott. 

Beadták a részvényt a nyitás előtti kereskedésben / Forrás: Shutterstock

A kozmetikai konglomerátum hétfőn közölte, hogy becslése szerint a bevétel 1-2 százalékkal csökken a pénzügyi évben, 

csalódást keltve az eladások növekedését váró elemzők körében.

Az Estée Lauder arra számít, hogy az egész éves nyereség részvényenként 2,75 dollár lesz, ami jóval elmarad a Wall Street konszenzusától.  

A kínai presztízsszépségszegmens értékesítésének várható visszaesése okozza a kiábrándító kilátásokat

– mondta Fabrizio Freda vezérigazgató.

Tizenöt év után visszavonul az Estée Lauder főnöke

Freda azt tervezi, hogy jövő nyáron visszavonul. A vezérigazgató 2009 júliusa óta volt a posztján. A vállalat nem nevezte meg utódját, csak annyit közöltek, hogy több belső és külső jelölt is szóba került.

A gyorsjelentésből kitűnik, hogy az árbevétel 7 százalékkal, 3,87 milliárd dollárra nőtt a negyedévben, felülmúlva az elemzői becsléseket. De a vállalat 284 millió dolláros, részvényenként 79 centes veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 33 millió dolláros veszteséggel. Az egyszeri tételek kiszűrésével a vállalat részvényenként 64 centes korrigált eredményt könyvelhetett, felülmúlva a várakozásokat.

Az értékesítés várhatóan 3-5 százalékkal zsugorodik a folyó negyedévben.

Az elemzők az eladások növekedését prognosztizálták. 

Az egész éves nyereség várhatóan 2,52–2,75 dollár lesz részvényenként, ami jóval elmarad a Wall Street részvényenkénti 3,97 dolláros becslésétől.

Már az idei év elején kitűnt, hogy lecsengett a pandémiás pörgés hatása, lezárultak a bosszúvásárlások. Különösen a luxustermékek kevéssé tehetős vevői vettek vissza a lendületből. A cégek kozkázatos stratégiákat űznek, például áremelésekkel próbálják megőrizni az exkluzivitás látszatát.

A szupergazdagok toplistáján az ágazatot egyedül a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton luxusbirodalom ura, Bernard Arnault képviseli. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.