Fodor Attila
A CBA kommunikációs vezetője
Fordított látásmód
„Nem értünk egyet a pesszimista várakozásokkal, sőt, sokkal inkább optimistábbak vagyunk a jövőt illetően, mint például két-három évvel ezelőtt. Akkor ugyanis a pénzügyi és gazdasági válság következtében jó pár üzletünk 10 százalék körüli forgalom-visszaesést szenvedett el. Most viszont bizakodásra ad okot számunkra az a tény, hogy az új prémium kategóriás üzleteinkben ugyan nem eget rengető mértékben, de folyamatosan nő a kiskereskedelmi forgalmunk. Ebből persze korai még hosszú távú következtetéseket levonni, ugyanakkor további optimizmusra ad okot az is, hogy a kormány helyzetbe hozza a hazai kis- és közepes vállalkozásokat. A jelenlegi, válság sújtotta gazdaságban már az is sokat számít, ha van egy jó célkitűzés, arról nem is beszélve, hogy mindez egységes erővel valósulhat meg.”
Mazzag Ferenc
A Metamorf ’90 Kft. ügyvezető tulajdonosa
Kivárás
„Meglátásom szerint egyfajta türelmes várakozás jellemző a hazai kis- és közepes vállalkozásokra, így nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy ki optimista és ki pesszimista a gazdaság jövőbeli alakulását illetően. A magam részéről optimista vagyok, hogy minél előbb megtörténnek azok a változások, amelyeket a kormány a választások előtt és azok után megígért. Többek között azt, hogy felerősítik a vállalkozói szektor versenyképességét. Ehhez azonban, úgy gondolom, elengedhetetlen a bérjárulékok csökkentése, a bürokrácia leépítése, valamint a pályázati rendszer átalakítása. Nem vagyok tehát pesszimista a jövőt illetően, azt azonban nagyon remélem, hogy jövő tavasszal már érezhetők lesznek a változások, mivel a mi türelmünk is véges.”
Izsák Gábor
A Gabbiano Print Nyomda és Kiadó Kft. ügyvezetője
Mesevilág
„Aki reálisan körültekintett a gazdaságban az elmúlt években, világosan láthatta, hogy a mutatók egyre alacsonyabb szintet értek el, néhol súrolták a tragikus határvonalat is. Ez nem lokális, hanem globális jelenség. Logikus, és ebből következik, hogy egy hanyatló globális állapotból nem lehet csodavárással és hurráoptimizmussal egy-két év alatt visszatérni abba a periódusba, amikor még minden könnyebben, jobban ment. Igen nagy hibának tartom azt, hogy gazdasági szakemberek és a politikusok jelentős része még mindig azzal a mesével áltatja a lakosságot, hogy már túl vagyunk a nehezén. Gazdaságilag csak azok tudtak és valószínűleg tudnak majd talpon maradni, akik jól megfontolt döntés-előkészületekkel hosszú távú gazdasági regenerációra készülnek fel.”
Dávid Ferenc
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára
Szabályokra várva
„Tapasztalataink szerint egyáltalán nem volt hurráoptimizmus a hazai kis- és középvállalkozások körében az elmúlt másfél évben. Annak azonban van realitása, hogy megbicsaklott az esetleges optimizmus, mivel egyelőre türelmesen várja a szektor a jövő évi »játékszabályokat«. Nevezetesen a költségvetést meglapozó adótörvényeket, a járulékok szabályozását, valamint a bérkérdések tisztázását. Meglátásom szerint a jelenleginél kedvezőbb lesz a hangulat, ha kiderül az a feltételrendszer, amely a 2011-es évet meghatározza. Becsléseim és reményeim szerint két hét múlva már előáll a kormány ezekkel az információkkal. Mindezek tükrében úgy vélem, hogy a jelenlegi bizonytalanság és esetleges megtorpanás teljes mértékben normális a hazai kkv-k körében.”
Jean-Paul Filliat
Az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója
Enyhe optimizmus
„A tanulmányok eredményeivel ellentétben mi egyáltalán nem azt tapasztaltuk, hogy »hurráoptimizmus« lett volna jelen a gazdaságban. Különösen nem látszott ez az optimizmus a fogyasztásban: a válság kezdete óta a fogyasztók a korábbinál is nagyobb figyelmet fordítanak az árakra, keresik a legolcsóbb és az akciós termékeket. Ahogy a kereskedelem volt talán az egyik utolsó ágazat, amely megérezte a válságot, a kereskedelem az a terület is, ahol a válság utáni fellendülés is utolsóként jelentkezik. Az elmúlt egy-két hónapban a kereskedelem területén enyhe fellendülést tapasztaltunk, ez azonban nem ok arra, hogy azt higgyük: innentől kezdve már minden rendben van. Viszont ez a fellendülés már okot adhat némi optimizmusra.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.