Egy évvel ezelőtt még az volt a probléma, hogy a Széchenyi Pihenőkártyával nehéz fizetni, az éttermekbe nem szerelték be a mindhárom kártyatípust elfogadó terminálokat. Sok helyen csak sajnálkoztak a vendéglősök, máshol pedig ötször annyi időbe telt, mire a plasztiklappal is fizetni lehetett.
Mára megváltozott a helyzet, más lett a probléma. A szakemberek szerint a drágább, elsősorban a turizmusra építő éttermekben visszaesett a cafetéria-felhasználás, a kifőzdékben és a menüztető helyeken viszont óriási a növekedés. A kártyát nagyon kevesen használják eredeti rendeltetésének megfelelően üdülési, rekreációs, azaz szállodai célra, helyette horribilis mértékben napközbeni étkezésre, ételek vásárlására. Az üdülési csekkel is sok baj volt már a végén. Például volt idő, amikor tankolásra is lehetett használni. Összességében azonban jobban, praktikusabban működött a rendszer.
A kormányzati kommunikáció ellenére eddig sem volt sikersztori a SZÉP-kártya, idén pedig még kevésbé lesz az. A siker vagy a kudarc 2013-ban már tisztán látható lesz, hiszen az üdülési csekkek végleg kikopnak a rendszerből. Mitől lenne itt siker, ha a cafeteria juttatások után fizetendő egészségügyi hozzájárulás mértéke 10 százalékról 14 százalékra nőtt, ezzel a juttatás adóterhe 30,94 százalékról 35,70 százalékra emelkedett? Emiatt az idén kevesebb munkáltató ad cafetériát dolgozóinak, és akik eddig adnak, azok is csökkentik a keretet. A feltöltött összegekből pedig egyre nagyobb hányadot fognak a kifőzdékben hagyni az emberek. Ha ugyanis választaniuk kell az evés és a nyaralás között, akkor inkább az utóbbiról mondanak le. Enni ugyanis minden nap kell. Ráadásul érthetetlen módon továbbra sem használható a kártya az utazásközvetítőknél.
A siker persze relatív. Ha az volt a szándék, hogy a munkavállalók az olcsó menzán hagyják a pénzüket a szállodák helyett, akkor jár a gratuláció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.