Sic transit gloria mundi, vagyis így múlik el a világ dicsősége – akár ezt is gondolhatnánk a FutureBrand friss, a világ legerősebb márkáit bemutató rangsorát böngészve. Ha néhány évtizeddel ezelőtt állítottak volna össze egy ilyen listát, akkor szinte biztos, hogy a top 10-ből alig három-négy szerepelt volna rajta, és korántsem olyan előkelő helyen, mint most. Fokozottan igaz ez az éllovasokra, hiszen az idei rangsor első három helyezettje egyaránt a technológiai szektorból került ki.
A lista jól érzékelteti, hogy melyek azok a termékek, szolgáltatások, amelyek a legnagyobb hatással vannak a fogyasztókra, illetve milyen területekben rejlik a legnagyobb potenciál a jövőre nézve. A pár évtizeddel korábbi képzeletbeli listán egészen biztos, hogy az élmezőnyben találtuk volna az autóipar egy, esetleg több képviselőjét, de itt lett volna a helye a Coca-Colának vagy éppen a McDonald’snak is.
Ehhez képest most a legelőkelőbb helyen lévő autógyártó a Toyota, éppen csak kiszorult a top 10-ből, és a japán cégen kívül az egész felsorolásban mindössze két társaság szerepel ebből a szektorból. Az említett üdítőital-gyártó és gyorsétteremlánc pedig a lista középső harmadában található.
Persze ez korántsem jelenti azt, hogy termékeikre már nincs igény, de az érződik, hogy a divatos, trendi dolgok egészen máshol keresendők.
Sokan előbb mondanak le a televízióról, mint az internetről, és egyre gyakrabban hallani olyan véleményt is, hogy személyes okmányok, pénz vagy akár kulcsok nélkül előbb elindul valaki otthonról, mint a mobiltelefonja nélkül. Szinte mindenkinek a kezében ott az okosmobil, s ezzel elérkezett a már évek óta emlegetett „always connected”, vagyis mindig a hálózathoz kapcsolódó felhasználók kora. A Google, az Apple és a Microsoft nemcsak annak köszönhetik előkelő helyezésüket minden márkarangsorban, hogy meghatározzák a jelenünket, hanem annak is, hogy most úgy tűnik, a jövőnk alakulásában is fontos szerepet játszanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.