A vasárnapi kiskereskedelmi üzletek nyitvatartási szabályozója szellemiségében és szövegezésében is elsősorban a nagy láncok visszafogását célozza. Ám a legnagyobb gyomrost a kicsik kapták miatta, így egyáltalán nem meglepő, hogy egyetlen nagy lánc sem állt elő (hivatalosan) a jogszabály alóli kibújás ötletével, a piaccá válással. Csak a kicsik lógtak ki a sorból, bár a próbálkozások inkább segélykérésnek tűntek, mintsem forradalomnak.
A jogszabály szellemiségének megkerülése józan hozzáállás, annak felismerése, hogy a változó élelmiszer-fogyasztási szokások mellett a vasárnapi boltzárban a kisbolt nem lehet nyertes, tehát vagy vasárnap is nyitva tart, vagy inkább egész héten zárva van. A heti, havi nagybevásárlásokat nem a kicsiknél intézik a háztartások. A vasárnapi üzemszünet miatt a fogyasztó tudatosabban állítja össze kosarát, így borítékolható, hogy havi szinten jóval kevesebbszer keres fel kisboltot tejért, kenyérérét vagy a nagyobb árrés mellett értékesíthető sörért, üdítőért, friss zöldségért, gyümölcsért. Könnyen kiszámolható, hogy a kicsik nemcsak a vasárnapi forgalmukat bukják, hanem a kényelmi termékek értékesítéséből származó bevételek egy részét is.
Az online kasszarendszer – természetesen a közjó érdekében – nem engedi meg a kicsik ügyeskedését, nincs már lehetőség blokk vagy nyugta nélkül árusítani, áfát optimalizálni, fű alatt forgó készletet beszerezni. Nincs más lehetőségük rövid távon, mint a költségeket lefaragni, az átalakuló fogyasztási szokásokat túlélni, majd a szokások beágyazódásával a piaci réseket megtalálni.
Addig azonban a legnagyobb ráfordítás, a bérköltség visszafogása tűnik célravezetőnek, 2009–2010-ben is bejött. Vagyis a most tapasztalt kereskedelmi alkalmazotti létszámcsökkenés legnagyobb része arányosan a kisboltoknál jelentkezik. A kevesebb alkalmazott kevesebb időt fordít a boltra (tisztaságra, árukészlet-kezelésre, kényelmi szolgáltatásokra), amivel az üzlet akár lassú leépülési spirálba kerülhet egy olyan jogszabály miatt, amely az ő érdekét és nemzetgazdasági erősödését szolgálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.