A biztosítás az információs aszimmetria világa, a kötelező pedig, nálunk, a lobbizásé. A kilencvenes években, a hőskorban az állam határozta meg az árakat, egy költségképlet alapján.
Ennek eredményeként a biztosítók közösen voltak érdekeltek a költségek növelésében és verseny köztük leginkább az ügyfélszerzésben folyt. Miután a díjfizetőnek édes mindegy volt, hogy melyik cégnél szerződik (hiszen mindenki ugyanannyit kért), azokat kellett meggyőzni, akik az orra alá dugták a papírt: a járművek értékesítőit. Így alakult ki a márkaszervizek és a biztosítók között működő sajátos jutalék- és árrendszer, amivel ők jól jártak, csak az ügyfelek fizettek sokat.
Az ezredforduló tájékán azonban jött az árverseny, ám a díjak csak lassan kezdtek ereszkedni. Kevesen váltottak, mert kevesen értették, mit jelentenek a bonyolult táblázatok.
Aztán jött a web. Az árösszehasonlítást valóban lehetővé tevő online alkuszok megjelenése már hozott változást korábban is, de az internetes elérés terjedéséig mindez nem volt jelentős: az árverseny 2007-ben erősödött fel, amikor már az autósok negyede kezdett el váltani. Két év múlva jött az a szabály, ami ezt megakadályozta.
Az erős árversenyt az is okozta, hogy az állam egy időpontra (novemberre) korlátozta a váltás időszakát, így sokakhoz jutott el az az információ, hogy könnyen lehet váltani. Azzal, hogy az időpontot 2010-től fokozatosan kihúzták (az ármeghatározásét pedig később felszabadították), elérték, hogy a biztosítók visszanyerjék az árképzésben az információs előnyt. Hat éve tudjuk, hogy mindennek a drágább biztosítás lesz az eredménye.
A dolog azért pikáns, mert azt nem tudhatjuk. hogy ez a fogyasztó érdekében vagy a biztosítók miatt történt-e így. Mert az is igaz, hogy az árak csökkenésével a kifizetések összege és a káresemények száma is mérséklődött: a biztosítók igencsak megnézték, mire fizetnek. A kötelezőnél ez pedig néha azt is jelenthette, hogy az olcsóságot a vétlen fél fizette meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.